Cadou rutier de Crăciun: se redeschide Podul Porțelanului

Cadou rutier de Crăciun: se redeschide Podul Porțelanului
Mobilizare mare dis-de-dimineață pe șantierul abandonat de săptămâni întregi

Primăria Cluj-Napoca a decis să redeschidă Podul Porțelanului circulației auto, deși acesta trebuia să devină unul exclusiv pietonal.

Muncitorii societății Diferit Cluj erau în număr mare luni dimineață pe șantierul care părea abandonat de mai multe săptămâni. Semaforul era deja montat, iar o echipă de electricieni făcea conexiunea la sistem.

Aceasta înseamnă că mașinile vor circula pe vechiul pod, modernizat între timp pentru circulația exclusiv pietonală, însă alternativ pe unica bandă. Totuși, rămâne nerezolvată principala problemă pentru care a fost creat proiectul: podul nou, cu două benzi, care trebuia ridicat lângă cel vechi.

Primarul Clujului, Emil Boc, declara că va fi finalizată o expertiză tehnică privind continuarea lucrărilor la Podul Porţelanului în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m.

"Ultima noutate este că s-a găsit la locul unde trebuie să fie pus un pilon de pod un zăcământ de sare, de la 14 m la 20 m adâncime.

Se face o expertiză care să ne spună - în condiţiile acestui nou zăcământ de sare descoperit - cum trebuie să fie soluţia constructivă care să asigure podul, adică acel pilon cum trebuie să fie construit".

Primarul a transmis că inginerii lucrează din greu la găsirea unei soluţii pentru continuarea lucrărilor la Podul Porţelanului, adăugând că locuitorii sunt, pe bună dreptate, frustraţi de aşteptare.

"Mă enervez că nu avansăm cu proiectul şi mi se spune că, dacă se dizolvă zăcământul acela de sare, cade podul. Trebuie să se găsească o soluţie tehnică, să ne spună cum să facem pilonul care trebuie să susţină podul exact acolo unde este zăcământul de sare", a adăugat edilul.

Lucrările de la Podul Porţelanului au început în 3 aprilie 2019 și sunt realizate de Diferit Cluj. Aici se va construi un pod nou, de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m.

Acesta va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Licitația pentru execuție a fost adjudecată de Diferit SRL.

Podul Porțelanului a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

Comenteaza
loading...