Caleaşca fără cai a ajuns la Cluj GALERIE FOTO

Caleaşca fără cai a ajuns la Cluj GALERIE FOTO
Un investitor german vrea să introducă în România o trăsură ecologică, acţionată electric sau diesel, care trimite turiştii înapoi în timp. Vehiculul a fost prezentat ieri în premieră în ţara noastră.

Caleaşca dezvoltă o viteză maximă de 20 km/h şi a fost prezentată ieri în cadrul întâlnirii anuale a profesioniştilor din turism, intitulată „Travel Tech România". Germanul Richard Gebert, managing director al companiei Aagland, şi-a dezvăluit ideea de afaceri pe care vrea să o promoveze: lux şi lentoare.

„Am deja la Cluj-Napoca o companie cu 300 de angajaţi, iar acum mi-am propus să promovez un nou produs, caleaşca ecologică. Există peisaje frumoase aici pe care merită să le străbaţi cu aşa ceva. Sunt oraşe vechi în România în care nu poţi folosi automobilele obişnuite şi s-ar preta aşa ceva, ca şi pentru degustări de vinuri, evenimente. Ar merge şi la Sibiu, la Poiana Braşov, în anumite zone din Bucureşti. Avem caleşti acţionate electric şi diesel. Viteza maximă pe care o pot dezvolta este de maximum 20 km/h", a spus Gebert.

Germanul vrea să înfiinţeze o nouă firmă în acest sens şi să promoveze produsul sub formă de franciză. „În Germania, caleştile fără cai se închiriază cu 40 de euro pe zi. Noi nu am vrea să le vindem, ci mai degrabă să acordăm dreptul de folosire pentru un oraş sau pentru o reţea de hoteluri, ca să nu producem concurenţă. I-am învăţa cum să îmbrace şoferii, turiştii. Această caleaşcă se poate folosi şi pentru drumurile publice, şi pentru drumurile muntoase sau în pantă. Noi facem şi circuite de 300 km în Germania", a menţionat investitorul.

Primele trei caleşti de acest gen au fost aduse în premieră ieri în România, la Cluj, în cadrul întâlnirii specialiştilor în turism, pe un traseu care a inclus Germania, Austria şi Ungaria. „În acest an se vor fabrica în Germania 30 de caleşti de acest fel, urmând ca de anul viitor producţia să fie de 30 de unităţi pe lună. Caleştile merg ziua, iar noaptea se alimentează, de la priză. De asemenea, sunt prevăzute cu GPS. Un circuit turistic de 3-4 zile este ideal. Turiştii primesc două feluri de haine: de drum şi de gală, precum şi pături cu care să se acopere. Bagajele li se transportă separat", precizează Daniela Popa, reprezentant al producătorului.

Caleştile Aaglander au fost fabricate iniţial la Schloss Kühlenfels, în zona cuprinsă înttre oraşele Nürnberg, Bayreuth şi Bamberg. Diametrul maxim roţilor din faţă este de 80 cm, al celor din spate, de 110 cm, iar băncile sunt din piele neagră. Sistemul de iluminat este modern, fiind integrat în faruri istorice. Lungimea vehiculului este de 3,3-3,9 m. Acestea sunt produse în două versiuni, Duc şi Mylord. Conferinţa „Travel Tech România", care s-a desfăşurat la hotelul Grand Italia, a grupat profesionişti din turism, atât din ţară, cât şi din străinătate.

 

Ultima sută pentru Hampton

Linda Griffin, general manager al Athenee Palace Hilton România, a anunţat ieri, la Cluj, că noul hotel sub umbrela Hilton va fi deschis în curând. „Vestea bună din partea Hilton este că ne extindem, în Cluj, în Braşov, în Oradea. Acum ne aflăm pe ultima sută de metri cu deschiderea hotelului Hampton din Cluj-Napoca. Va fi un hotel frumos, cu paturi curate şi servicii de calitate”, a menţionat Griffin. Aceasta a adăugat că turiştii vor avea posibilitatea să ceară înapoi toţi banii dacă nu vor fi mulţumiţi de serviciile din hotel. „Dacă nu sunteţi satisfăcuţi, vă returnează banii. Aşa se întâmplă nu numai în Europa, ci chiar şi în India. Garanţia funcţionează”, au subliniat reprezentanţii Hampton. Conducerea Hilton a anunţat că în cadrul reţelei se derulează un program social, în cadrul căruia tinerii din zonele defavorizate sunt instruiţi timp de mai multe luni, cu posibilitatea de a fi angajaţi de către hotelul respectiv. Lanţul Hilton, cel mai vechi din lume, cuprinde 10 branduri şi activează în 91 de ţări, prin 3.800 de hoteluri, cu 630.000 de camere. Acesta este prezent în România de 15 ani.

Avion Neckermann la Cluj-Napoca

Conducerea Neckermann Hungary a propus introducerea unei curse aeriene de la Cluj-Napoca spre Tenerife (Spania), începând de anul viitor. „Propunerea am făcut-o încă de acum doi ani, însă cei de la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca au replicat că o asemenea aeronavă nu poate decola de aici decât după reconstrucţia aeroportului. Noi am luat legătura cu mai mulţi parteneri ai noştri. Am propus o cursă către Tenerife, cu oprire la Budapesta. Aceasta va putea fi operată doar în condiţiile în care anul viitor va fi mai bun, în privinţa cifrei de afaceri, decât 2012”, a informat Botond Kadar, director regional de vânzări al companiei Neckermann Hungary. El a relatat că acest an a fost unul dificil pentru compania care acţionează în mai multe ţări din Estul Europei.

„Putem vorbi despre scăderi de afaceri controlabile. Totuşi, am fost afectaţi de falimentul operatorului aerian Malev, care a determinat oprirea zborurilor dinspre Budapesta către Santorini, Mykonos, Cipru, Malta, dar şi de restructurările de la Lufthansa-Condor. Unele dintre aceste curse le-am acoperit ulterior printr-un parteneriat cu Wizz Air. Au mai fost furnizori şi parteneri care au falimentat, au apărut alţii. Problema este că pentru România este greu să faci estimări deoarece aici nu se fac rezervări de la un sezon la altul, ci de la o săptămână la alta, se preferă ofertele last minute. Noi facem rezervări şi prin sistemul nostru, Nurvis, dar şi pe Amadeus sau Merlin. Clientul viitorului nu va fi cel care merge la agenţie şi pune întrebări, ci este cel care dă clicuri pe internet”, a menţionat Kadar.
 
Directorul de la Neckermann s-a arătat sceptic în privinţa atragerii turiştilor germani pe litoralul românesc. „Putem spune că Neckermann este cu o jumătate de picior în România. Noi avem un parteneriat pentru Neckermann Germany and Austria şi Thomas Cook în acest sens, însă pentru conducerea Neckermann litoralul Mării Negre încă nu reprezintă o prioritate, deşi în acest an traficul a fost în creştere acolo”, a spus Kadar. Neckermann Hungary acţionează prin 28 de agenţii proprii şi 450 de parteneri şi are 100.000 de clienţi anual. Grupul Thomas Cook cuprinde 37 de organizatori de călătorii, 2.400 birouri de turism, are 75.000 de paturi în camere de hotel, o flotă de 75 de avioane şi 24.600 de angajaţi. Acesta este prezent în Germania, Anglia, Irlanda, Franţa, Belgia, Luxemburg, Olanda, Austria, Ungaria, Polonia, Slovacia, Slovenia, Egipt, India şi Canada. Principalele mărci ale grupului sunt Neckermann, Condor, Nielsen şi Pegase.

 

Comenteaza