Carrefour dă sigla jos de pe Billa la Cluj

Carrefour dă sigla jos de pe Billa la Cluj
Două dintre cele patru magazine funcţionale în reşedinţa de judeţ îşi vor schimba denumirea şi structura din această lună, iar celelalte, până la finele anului, conform informaţiilor ZIUA de CLUJ.

„În luna martie vor fi remodelate două magazine Billa din Cluj, anume cel situat în Calea Dorobanţilor nr. 120 şi cel situat pe Calea Floreşti nr. 56. Astfel, Market Cluj Calea Dorobanţilor şi Market Cluj Calea Floreşti îşi vor deschide porţile în data de 21 martie, respectiv 28 martie. Şi celelalte două magazine Billa, situate pe strada Regele Ferdinand, respectiv strada Louis Pasteur, vor fi remodelate. Cât priveşte valoarea investiţiei, această informaţie este confidenţială”, ne-a transmis conducerea Carrefour. 
 
Billa avea cinci magazine în judeţ, dintre care unul în Turda, pe str. Republicii. Carrefour dispunea de trei magazine la Cluj-Napoca, pe străzile Ploieşti, Bucegi, Dorobanţilor, două în comuna Floreşti, în Polus Center şi pe str. Eroilor, respectiv unul în Dej, pe str. Unirii.
 
Carrefour România a primit aprobarea Consiliului Concurenţei privind achiziţia reţelei de supermarketuri de la grupul german Rewe. Conform acordului, Carrefour preluat 86 de magazine Billa, răspândite în întreaga ţară, cu o suprafaţă de vânzare de 83.000 mp. Tranzacţia s-a cifrat la 98 de milioane de euro, potrivit conform unor surse din piaţă. Operaţiunea s-a făcut printr-un acord de preluare de acțiuni.  
 
„Rewe Group se va concentra în viitor pe dezvoltarea business-ului de discount  în România cu Penny. Prin  concentrarea pe business-ul de discount, Rewe Group poate dezvolta în mod ideal strategia de creștere în România”, a explicat Frank Hensel, director general al Rewe International. În primele nouă luni din 2015, vânzările Penny în România au crescut cu 14%.
 
Rewe este unul dintre cele mai importante grupuri din Europa care activează în industriile de retail și turism. 320.000 de angajați lucrează în cadrul grupului în 16 țări europene, iar cele 15.000 de magazine au generat o cifră de afaceri de 50 miliarde de euro.
 
Cu 12.150 de magazine 30 de ţări, Carrefour are 380.000 de angajaţi în întreaga lume. Grupul are 13 milioane de clienţi. În România, Carrefour include 138 de magazine, dintre care 29 de hipermarketuri, 109 de supermarketuri şi un magazin de comerţ electronic. Grupul a avut în 2014 afaceri de 100 de miliarde de euro.

Lanţurile de magazine îşi schimbă stăpânii
 
Principalii concurenţi de la Cluj ai Carrefour din piaţa hipermarketurilor sunt Auchan, Kaufland, Cora, iar pe cel al supermarketurilor, Lidl, Profi, Penny Market, Mega Image, Unicarm, Oncos, dar şi unităţile cash&carry precum Metro sau Selgros. Auchan a achiziţionat unităţile Real din România de la Metro, integrând cei 5.000 de angajaţi. Lidl a intrat în ţara noastră prin preluarea Plus Discount, rețea cu 103 unităţi. Anul trecut, fondul de investiţii Enterprise Investor a vândut cu 533 de milioane de euro lanţul Profi către Mid Europa. Rewe a mai deținut Selgros, rețea pe care a vândut-o în 2010 către COOP.
 
Reţea..........Cumpărător......An

Plus.............Lidl..................2010
Selgros........COOP...............2010
Real ...........Auchan.............2012
Billa ...........Carrefour...........2015
Profi............Mid Europa........2016

 

Comenteaza