Cartel Alfa dă în judecată Bechtel şi cere suspendarea concedierilor
- Scris de Mihai Prodan
- 02 Feb 2011, 01:08
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Confederaţia sindicală Cartel Alfa a acţionat ieri în instanţă constructorul Autostrăzii Transilvania, Bechtel, după ce acesta a trimis luni în preaviz 600 de salariaţi. Dosarul a fost înregistrat la Tribunalul Cluj.
Plângerea a fost înaintată în numele Sindicatului Transilvania, reprezentat legal de liderul de sindicat Mihai Lup. Cartel Alfa cere Bechtel să pună la dispoziţia sindicatului, în scris, categoriile de salariaţi care vor fi afectate, fundamentarea tehnico-economică a concedierii colective, conţinutul protocolului semnat cu beneficiarul lucrărilor, Compania Naţională de Autostrăzi, în baza căruia au fost realizate lucrările din 2010, măsurile pe care Bechtel le are în vedere pentru limitarea concedierilor. Conform legii, dacă preavizele expiră, iar Bechtel nu revine asupra deciziei, constructorul nu mai poate angaja personal pe posturile desfiinţate în următoarele nouă luni. Cartel Alfa cere instanţei să constate ca nelegal proiectul de concediere colectivă din cauza neîndeplinirii obligaţiei de notificare în scris către sindicat a tuturor informaţiilor relevante şi să dispună suspendarea concedierii colective până la soluţionarea irevocabilă a cauzei.
“În lipsa comunicării posturilor de natura celor care urmează a fi desfiinţate, nu se poate vorbi de concediere conform Codului muncii, posturile care urmează să fie desfiinţate fiind lăsate la atitudinea angajatorului, ceea ce permite subiectivismul acestuia”, se arată în documentul adresat Tribunalului. Din Autostrada Braşov - Borş a fost dată în folosinţă doar porţiunea dintre Gilău şi Câmpia Turzii (51,5 km), care a costat 236 milioane de euro. Proiectul a început în 2004, în baza unui contract iniţial de 2,2 miliarde de euro acordat grupului american Bechtel, dar suma s-a majorat între timp.
“În lipsa comunicării posturilor de natura celor care urmează a fi desfiinţate, nu se poate vorbi de concediere conform Codului muncii, posturile care urmează să fie desfiinţate fiind lăsate la atitudinea angajatorului, ceea ce permite subiectivismul acestuia”, se arată în documentul adresat Tribunalului. Din Autostrada Braşov - Borş a fost dată în folosinţă doar porţiunea dintre Gilău şi Câmpia Turzii (51,5 km), care a costat 236 milioane de euro. Proiectul a început în 2004, în baza unui contract iniţial de 2,2 miliarde de euro acordat grupului american Bechtel, dar suma s-a majorat între timp.
DISTRIBUIE
Comenteaza