Video Cât de greu va fi 2025? Mirela Bucovicean: Vine nota de plată pentru ce am făcut în ultimii ani

Cât de greu va fi 2025? Mirela Bucovicean: Vine nota de plată pentru ce am făcut în ultimii ani
| Foto: Captură video ZIUA LIVE/ZIUA DE CLUJ

Mirela Bucovicean, antreprenoare, mentor și coach, a vorbit la ZIUA LIVE despre mediul românesc de afaceri și despre perspectivele anului 2025 în business.

Mirela Bucovicean, antreprenoare cu experiență în domenii diverse precum jurnalism, PR, publicitate, vânzări, imobiliare, investiții și retail, a fost invitata jurnalistului Mihai Moga în emisiunea ZIUA LIVE, unde a vorbit despre provocările anului 2025 în business. 

„Eram pregătită din 2024. Eu și în 2019 mi-am anunțat cursanții că vine o criză. Nu știam exact de la ce, dar eram sigură că în 2020 vom avea o criză, ceea ce s-a și întâmplat, a venit pandemia. 2025 este anunțat de către toți analiștii socio-economici-politici drept un an de plată pentru ceea ce am făcut în ultimii patru ani. Pentru banii pe care i-am aruncat în piață, pentru încercarea de a ține echilibrul. 

Pentru România văd un an și mai dificil, în special pentru că alegerile prezidențiale au fost mutate în luna mai. Mereu, în ani de nesiguranță politică, economică și socială, vânzările scad. Pentru cei care depind de asta, să fie mai pregătiți că nu o să fie acum mai bine doar că a dat soarele. Trebuie să ne repliem de la jumătatea anului încolo”, a spus Mirela Bucovicean la ZIUA LIVE.

Aceasta este de părere că antreprenorii trebuie să pivoteze, să taie din costuri cât de mult posibil și să încerce să se descurce cel puțin până anul viitor.

Cum ne pregătește cultura pop pentru ceea ce urmează

„În urmă cu zece ani am avut o febră a filmelor cu zombie, viruși scăpați din laborator, apocalipsă etc. Acum 20 de ani, cu filme care prezentau mașini autonome. Cultura pop ne pregătește cu 8-10 ani în avans. Au venit și virușii, dar și masinile care se conduc, încălzesc și parchează singure", a declarat antreprenoarea.

Pariază pe wellbeing, tech și construcții

Întrebată care sunt afacerile care vor merge bine în următoarea perioadă, Mirela Bucovicean le-a menționat pe cele care au legătură cu wellbeing-ul.

„Orice perioadă e bună pentru a începe un business. Nu doar cele de boom sunt benefice. Există multe oportunități și în vremuri de criză. În perioada această mai complicată, aș paria pe saloane de yoga, pilates, echipament sportiv, cosmetică. Dacă știi cum să te poziționezi, poți obține mult. E important un produs bun, dar și canalul de vânzare.

Zona de tech este și ea cu perspective, dar trebuie să pui repede un produs pe piață, altfel pierzi startul. Mă aștept să se termine destul de rapid și războiul din Ucraina și să fie nevoie și de reconstrucție acolo”, crede Mirela Bucovicean.

Prea mulți coach în business-ul românesc 

Aceasta spune că nu vede cu ochi numărul mare de business coach, care au apărut în ultima vreme ca ciupercile după ploaie și care dau sfaturi, vând cursuri, când, de fapt, mulți dintre aceștia nici măcar nu știu ce înseamnă cu adevărat o afacere, cu greutăți, angajați, plătit de salarii. Mirela Bucovicean spune că este deranjată de faptul că aceștia ajung ușor la urechile oamenilor nu datorită experienței, ci prin faptul că își fac promovare rețelele de socializare.

Comenteaza