CEC Bank a blocat mai multe carduri pentru a proteja clienţii

CEC Bank a blocat mai multe carduri pentru a proteja clienţii
CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clienţilor după ce a primit notificări că este posibil ca anumite informaţii să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale, a anunţat astăzi banca.

"Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale", se arată într-un comunicat al CEC.

Pentru a proteja disponibilităţile băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a blocat mai multe carduri şi va reemite altele fără costuri pentru clienţi.

"Menţionăm că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă. Disponibilităţile băneşti ale clienţilor noştri sunt în siguranţă", se mai arată în comunicat. Conform surselor din piaţă, ar fi vorba în total de 17.000 de carduri afectate doar la CEC Bank. Directorul filialei clujene, Dorel Coteţ, a spus că va reveni cu precizări, întrebat câte dintre acestea se referă la clienţii din Cluj.

UPDATE

Visa: Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor, cei fraudaţi primesc banii înapoi

Posesorii de carduri victime ale fraudei ca urmare a unei probabile breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii emitente, afirmă Cătălin Creţu, director general al Visa Europe pentru România.

"Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Întrucât ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment. În cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigaţia derulată şi de a proteja deţinătorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul ", a afirmat Creţu, într-un comunicat.

Comenteaza