Cei mai râvniţi angajatori ai Clujului
- Scris de Bogdan Vasilescu
- 13 Ian 2011, 23:32
- Economie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Nokia, Emerson, Banca Transilvania sau iQuest sunt principalele firme în care tinerii visează să lucreze, conform unui studiu realizat de Catalyst.
Stabilitatea şi siguranţa locului de muncă se numără printre cele mai importante criterii după care tinerii clujeni îşi aleg angajatorii, relevă o cercetare a agenţiei Catalyst. Dintre companiile locale, Nokia, Emerson, Genpact sau iQuest se constituie în exemple care îndeplinesc aceste criterii.
Nokia şi Emerson sunt printre cele mai râvnite companii de către tinerii clujeni, indiferent de profilul studiilor pe care le au, reiese din ultima cercetare întreprinsă de Catalyst, companie specializată în consultanţa de resurse umane. Potrivit studiului realizat pe piaţa din Cluj-Napoca în perioada noiembrie 2010 - ianuarie 2011, absolvenţii facultăţilor cu profil economic şi socio-uman sunt atraşi de domenii precum cel bancar, media/advertising sau consultanţă, pe când cei specializaţi pe profilul tehnic se interesează de dezvoltarea de software şi de segmentul de hardware. Spre deosebire de Cluj, în Bucureşti cele mai râvnite industrii de business sunt reprezentate de banking, publicitate/cercetare de piaţă şi consultanţă.
Topul celor mai dorite companii de către tinerii cu profil tehnic este condus de Nokia şi Emerson, urmate de Microsoft, Google şi iQuest. Printre industriile vizate de către absolvenţii studiilor tehnice, dezvoltarea de software deţine o pondere de 38%, iar industria hardware, alături de producătorii şi distribuitorii de echipamente IT, 21,6%. În capitală, preferinţele tinerilor sunt orientate spre sectorul software (29%), urmat de domeniul auto (27,7%) şi de furnizorii de internet (24,5%).
Absolvenţii de studii economice vor să lucreze, în primul rând, la Nokia şi la Banca Transilvania. În lista preferinţelor se mai află Genpact, Emerson şi BRD. 30% dintre tineri declară că şi-au depus deja CV-ul la firmele preferate, iar singurul motiv al celor care nu au făcut până acum acest pas este lipsa de experienţă. “În Cluj, fiind mai restrâns mediul economic, preferinţele tinerilor sunt mai polarizate decât în Bucureşti, motiv pentru care se întâmplă ca aceleaşi companii să se regăsească şi în preferinţele celor cu specializare tehnică şi la cei cu specializare economică”, declară Anca Deleanu, consultant în cadrul Catalyst.
“Nokia şi Emerson sunt companii care deja şi-au creat un nume pe piaţă şi care acoperă o paletă largă de activităţi, de la producţie până la activităţi de training, de consultanţă, pentru care noţiunile din domeniul socio-uman sunt foarte utile”, consideră Claudiu Ploscar, director în cadrul Adecco Resurse Umane. Lipsa de pe lista preferinţelor a unor nume grele precum ING sau Sykes se explică, în opinia lui Claudiu Ploscar, prin faptul că aceste firme nu au reuşit încă să se facă suficient de cunoscute pe piaţa locală, iar tinerii nu au încă o imagine clară asupra activităţilor lor.
Studiul atestă o tendinţă îngrijorătoare pentru piaţa muncii din Cluj: 50% dintre tineri sunt dispuşi să plece în străinătate pentru a-şi găsi un loc de muncă dacă oportunităţile de pe piaţa locală nu se ridică la nivelul aşteptărilor. Principalele criterii pe care tinerii le iau în considerare la alegerea angajatorului sunt salariul, cursurile de pregătire oferite şi stabilitatea locului de muncă. “Pentru tinerii din Cluj siguranţa locului de muncă este mult mai importantă decât pentru cei din Bucureşti. În capitală, o atenţie mai mare este acordată mediului plăcut de lucru sau provocărilor pe care le presupune jobul”, subliniază Deleanu. La Cluj, studiul a fost aplicat pe 1.649 de respondenţi cu studii superioare, între 20 şi 30 de ani, dintre care 1.010 au profil economic şi socio-uman, iar 639, profil tehnic.
Nokia şi Emerson sunt printre cele mai râvnite companii de către tinerii clujeni, indiferent de profilul studiilor pe care le au, reiese din ultima cercetare întreprinsă de Catalyst, companie specializată în consultanţa de resurse umane. Potrivit studiului realizat pe piaţa din Cluj-Napoca în perioada noiembrie 2010 - ianuarie 2011, absolvenţii facultăţilor cu profil economic şi socio-uman sunt atraşi de domenii precum cel bancar, media/advertising sau consultanţă, pe când cei specializaţi pe profilul tehnic se interesează de dezvoltarea de software şi de segmentul de hardware. Spre deosebire de Cluj, în Bucureşti cele mai râvnite industrii de business sunt reprezentate de banking, publicitate/cercetare de piaţă şi consultanţă.
Topul celor mai dorite companii de către tinerii cu profil tehnic este condus de Nokia şi Emerson, urmate de Microsoft, Google şi iQuest. Printre industriile vizate de către absolvenţii studiilor tehnice, dezvoltarea de software deţine o pondere de 38%, iar industria hardware, alături de producătorii şi distribuitorii de echipamente IT, 21,6%. În capitală, preferinţele tinerilor sunt orientate spre sectorul software (29%), urmat de domeniul auto (27,7%) şi de furnizorii de internet (24,5%).
Absolvenţii de studii economice vor să lucreze, în primul rând, la Nokia şi la Banca Transilvania. În lista preferinţelor se mai află Genpact, Emerson şi BRD. 30% dintre tineri declară că şi-au depus deja CV-ul la firmele preferate, iar singurul motiv al celor care nu au făcut până acum acest pas este lipsa de experienţă. “În Cluj, fiind mai restrâns mediul economic, preferinţele tinerilor sunt mai polarizate decât în Bucureşti, motiv pentru care se întâmplă ca aceleaşi companii să se regăsească şi în preferinţele celor cu specializare tehnică şi la cei cu specializare economică”, declară Anca Deleanu, consultant în cadrul Catalyst.
“Nokia şi Emerson sunt companii care deja şi-au creat un nume pe piaţă şi care acoperă o paletă largă de activităţi, de la producţie până la activităţi de training, de consultanţă, pentru care noţiunile din domeniul socio-uman sunt foarte utile”, consideră Claudiu Ploscar, director în cadrul Adecco Resurse Umane. Lipsa de pe lista preferinţelor a unor nume grele precum ING sau Sykes se explică, în opinia lui Claudiu Ploscar, prin faptul că aceste firme nu au reuşit încă să se facă suficient de cunoscute pe piaţa locală, iar tinerii nu au încă o imagine clară asupra activităţilor lor.
Studiul atestă o tendinţă îngrijorătoare pentru piaţa muncii din Cluj: 50% dintre tineri sunt dispuşi să plece în străinătate pentru a-şi găsi un loc de muncă dacă oportunităţile de pe piaţa locală nu se ridică la nivelul aşteptărilor. Principalele criterii pe care tinerii le iau în considerare la alegerea angajatorului sunt salariul, cursurile de pregătire oferite şi stabilitatea locului de muncă. “Pentru tinerii din Cluj siguranţa locului de muncă este mult mai importantă decât pentru cei din Bucureşti. În capitală, o atenţie mai mare este acordată mediului plăcut de lucru sau provocărilor pe care le presupune jobul”, subliniază Deleanu. La Cluj, studiul a fost aplicat pe 1.649 de respondenţi cu studii superioare, între 20 şi 30 de ani, dintre care 1.010 au profil economic şi socio-uman, iar 639, profil tehnic.
DISTRIBUIE
Comenteaza