Exclusiv Cel mai mare parc comercial din Transilvania atrage primele două super-branduri
- Scris de Ziua de Cluj
- 28 Noi 2024, 07:15
- Economie
- Ascultă știrea

ZIUA de CLUJ a aflat primele branduri care vin în Urbano Shopping & Living, o investiție de 100 de milioane de euro a Urbano Group pe un teren de 25 de hectare în inima Zonei Metropolitane Cluj.
Avem primele nume mari care vor popula cea mai nouă destinație integrată de retail și divertisment pentru familie din Zona Metropolitană Cluj! Se numesc “ancore”. Asta pentru că, prin brand și calitatea serviciilor ori produselor oferite, atrag clienții.
Este vorba de Selgros, unul dintre cei mai mari jucători din comerțul românesc, și de Hornbach, nume important pe piața de magazine de materiale de construcții și grădinărit. Informația, obținută de la surse din piață de ZIUA de CLUJ, nu a fost confirmată încă și de dezvoltator, însă proiectul prezentat prevede prin concept spații pentru un magazin de tip cash & carry și pentru un retailer DIY (Do It Yourself – Bricolaj).
Selgros Cash & Carry România este unul dintre jucătorii importanți din retail. Prin cele 23 de unități deschise până acum în România, compania a avut în 2023 afaceri de 4,4 miliarde lei, în creștere de la 4,2 miliarde în 2022. Profitul net a fost, anul trecut, de 89,8 milioane lei, iar numărul de angajați a ajuns la 4.755.
Selgros România are sediul central la Brașov și face parte din grupul Transgourmet, deținut în totalitate de Coop Elveția, în portofoliul căruia se află 80 de magazine, majoritatea în Germania (43), dar și în România (23) și Polonia (17).
Dacă informația obținută de ZIUA de CLUJ se confirmă, magazinul din cadrul Urbano Shopping & Living ar fi primul deschis de retailer în România din 2019 încoace.
Comerciantul german de materiale de construcții și grădinărit Hornbach deține nouă magazine în România și peste 1.200 de angajați. Cifra de afaceri raportată de Hornbach Centrala SRL, compania prin care retailerul operează pe piața locală, a fost de 1,56 miliarde de lei în 2023, cu 3% mai mare decât în 2022, iar profitul s-a situat la valoarea de 42,7 milioane de lei.
Noul directorul general al Hornbach România, Radu Oniga, numit în funcţie în luna martie a acestuia an, estima investiția într-un nou magazin în București (Colentina) la peste 35 de milioane de euro.
„Investiţiile în teren, construcţia magazinului şi prima dotare a acestuia se vor ridica, cel mai probabil, la peste 35 de milioane de euro. În general, în orice magazin Hornbach nou-deschis lucrează între 120 şi 130 de angajaţi“, declara Radu Oniga pentru ZF.
Grupul Hornbach este un grup independent de vânzare cu amănuntul, condus de o familie, sub umbrela Hornbach Holding AG & Co. KGaA, listată la Bursa de Valori din Frankfurt și reprezentat în indicele bursier SDAX. Cea mai mare filială, Hornbach Baumarkt AG, gestionează 171 de magazine mari DIY cu centre pentru grădină (inclusiv magazine specializate) și magazine online în nouă țări din Europa. Grupul include și Hornbach Baustoff Union, un retailer regional de materiale de construcții, cu 39 de locații în Germania de sud-vest și Franța, precum și Hornbach Immobilien AG, care dezvoltă proprietăți imobiliare de tip retail pentru Grup.
“Efectul” Selgros și Hornbach în zona metropolitană
Analiștii consultați de ZIUA de CLUJ susțin că cele două branduri care, potrivit informațiilor din piață, vor investi în magazine proprii în cadrul proiectului Urbano Shopping & Living, vor avea un impact atât în aria de proximitate, cât și la nivel metropolitan. Având în vedere că atât Selgros, cât și Hornbach, au deja o prezență în zona de est a municipiului Cluj-Napoca, cele două noi magazine situate de această dată la vest, între comunele Florești și Gilău, vor avea un efect de segregare a funcțiunilor în beneficiul comunității din zona metropolitană.
Astfel, fluxul de persoane (și mașini) care este atras în acest moment de magazinul Selgros de pe Calea Someșeni și de magazinul Hornbach de pe strada Plevnei dinspre zona de vest a municipiului și comunele Florești, Gilău și Baciu va fi redirecționat spre noile unități din Urbano Shopping & Living, contribuind astfel la diminuarea valorilor de trafic din interiorul municipiului, dar și pe traseele dintre cele trei comune menționate și Cluj-Napoca.
Cu alte cuvinte, atât în zona de proximitate – Florești / Gilău – cât și în vestul zonei metropolitane – Cartierele Mănăștur sau Grigorescu, un locuitor care dorește să facă cumpărături la Selgros sau Hornbach nu va mai fi nevoit să străbată municipiul Cluj-Napoca, având opțiunea Urbano Shopping & Living, unde va ajunge, evident, mai repede și mai ușor la magazinele din cadrul parcului comercial decât la magazinele similare din estul municipiului Cluj-Napoca, inclusiv folosind transportul în comun.
Pentru a detalia acest aspect, ZIUA de CLUJ a stat de vorbă cu arhitectul Rareș Drăgan, unul dintre specialiștii activ implicați în dezvoltarea echilibrată a Zonei Metropolitane Cluj.
“Proiectul face parte din viziunea Zonei Metropolitane Cluj de a se dezvolta policentric și echilibrat, adugând mix de servicii în proximitatea arealelor de locuit, beneficiind totodată de evoluția infrastructurii de mare capacitate pentru a genera un magnetism inclusiv regional. Proiectul va aduce o balansare a nevoilor funcționale, neuniform distribuite în zona urbană a Clujului în prezent. Impactul pe componenta de trafic și calitatea vieții pe zona de vest a zonei metropolitane va fi semnificativ încă de la început și se va baza pe echilibrul și diversitatea mixului de dotări: plaja diversă comercială, dotări de sănătate, alimentație publică, divertisment pentru familii si copii, dotări de tip drive-thru, spații publice pietonale, locuri de joacă, dotări pentru îngrijirea și sănătatea animalelor de companie, spații verzi și altele”, a explicat arhitectul Rareș Drăgan pentru ZIUA de CLUJ.
Investiție de 100 de milioane de euro în cel mai mare parc comercial metropolitan din Transilvania
Proiectul Urbano Shopping & Living are deja PUZ-ul aprobat și se află în faze diferite de autorizare. Terenul a fost deja viabilizat și este pregătit pentru începerea lucrărilor.
Urbano Group investește 100 de milioane de euro în acest nou proiect comercial major, pe un teren de 25 de hectare aflat în inima Zonei Metropolitane Cluj. Prima fază a proiectului Urbano Shopping & Living (2024 - 2025) va integra peste 30 de retaileri și furnizori de servicii, inclusiv o galerie comercială, un retailer DIY, un hipermarket cash & carry, un supermarket și un hub fast food și drive-in.
A doua fază a proiectului (2026 - 2028) va aduce un concept unic pentru piața din România: un mix atractiv de retail, servicii comunitare și centru de divertisment pentru familie, care va oferi diverse experiențe culturale, de edutainment și agrement, o zonă de sport interioară și în aer liber, spații de birouri, servicii medicale, servicii de ospitalitate și evenimente și alte funcțiuni orientate către comunitate.
Dezvoltatorul vizează certificarea BREEAM cu accent pe soluții verzi și durabile: eficiență energetică și producție de energie regenerabilă, mobilitate ecologică, conexiune la sistemul de transport local, piste de biciclete, zone verzi și management ecologic al apei și deșeurilor.
Urbano Shopping & Living se află în faza de detalii de proiectare, șantierul fiind așteptat să înceapă până la finalul anului 2024. Dezvoltatorul anticipează că va genera un impact pozitiv major în zona de proximitate pentru locuitorii din Florești și Gilău și pentru cei din vestul Zonei Metropolitane Cluj.
Cu acces direct la drumul național DN1/E60 Cluj-Napoca - Oradea, parcul comercial situat în comuna Florești va putea fi accesat și cu autobuzul metropolitan, având prevăzută o stație dedicată transportului în comun. La 1,2 km se află nodul Gilău al Autostrăzii A3 Transilvania.
În viitor, proiectul va beneficia de acces direct la Inelul Metropolitan Cluj TR35 (2029), precum și la pista metropolitană de biciclete de-a lungul râului Someș (2028).
Compania Urbano Group, dezvoltatorul proiectului, are în portofoliu proiecte premium în următoarele domenii: logistic-industrial, rezidențial, de birouri și comercial. Grupul este activ din 2016 în orașul Cluj-Napoca și în Zona Metropolitană Cluj, concentrându-se pe generarea unor schimbări pozitive în comunitate prin revitalizarea zonelor urbane și periurbane.
Nhood România a fost selectat de către dezvoltator ca agent exclusiv pentru Urbano Shopping & living datorită expertizei sale în domenii precum operarea și închirierea de proiecte cu funcții mixte și dezvoltarea de proiecte durabile cu o gamă largă de funcții și servicii.
Urbano Shopping & living, impact pozitiv în zona metropolitană
♦ Proiectul Urbano Shopping & Living va avea un impact social puternic, va dezvolta Zona Metropoliltană Cluj din punct de vedere economic și va avea un efect pozitiv prin remodelarea profilului de mobilitate a comunității față de destinațiile de proximitate pentru cumpărături, servicii și evenimente sociale din zona Florești / Gilău. Dezvoltatorul anticipează că prin implementarea acestui proiect, traficul spre zona de vest a municipiului Cluj-Napoca va fi diminuat și reorientat spre o concentrare în zona de proximitate metropolitană Florești Vest.
♦ Din punct de vedere social, proiectul va genera peste 500 de locuri de muncă în Zona Metropolitană Cluj, cu impact direct în comunitatea din Florești și Gilău, atât în perioada de construcție și dezvoltare, cât și în perioada de funcționare.
♦ Componenta verde este o prioritate în dezvoltările Urbano, în proiect regăsindu-se un mix de soluții cu impact în responsabilitatea față de mediu și confortul comunității: peste 5 ha de spații verzi, din care 3,8 ha spatii verzi se vor amenaja în prima fază de proiect, managementul apei pluviale în integrare cu zone de iazuri și sistemele de irigații, management energetic eficient și performant, soluții de producție a energiei din surse regenerabile, accesibilitate cu ajutorul mijloacelor de transport în comun, stații de încărcare pentru biciclete și mașini electrice, acces velo și pietonal la culoarul verde-albastru metropolitan de-a lungul Someșului.