Cele mai cumpărate medicamente fără prescripţie în România

Cele mai cumpărate medicamente fără prescripţie în România
Piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere modestă în trimestrul III față de cel precedent, conform datelor Cegedim.

Segmentul de produse fără prescripție medicală a recuperat scăderea de 7% din al doilea trimestru, în timp ce, creșterea în acest interval, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a fost de 20% la nivelul volumului de vânzări. 
 
Cele mai mari fluctuații s-au regăsit la nivelul categoriei răceală, gripă și alergii și produse dermatologice. Dacă în cazul celei din urmă s-a înregistrat o scădere cu 13,5 milioane de lei, în cazul produselor cu adresabilitate pentru răceală, gripă și alergii, volumul vânzărilor a scăzut de la 132 de milioane de lei în trimestrul II, cu 23,4 milioane.  
 
Creșteri ușoare au înregistrat categoriile de produse analgezice, lifestyle medicamente fără prescripție medicală (OTC) și cu indicație în afecțiunile gastrointestinale. Vea mai mare creștere a fost realizată de segmentul de produse analgezice. De la vânzări de 97,3 milioane de lei în al doilea trimestru al anului, respectiv o cotă de piață de 13,4%, acestea au ajuns la vânzări în de 105,1 milioane de lei și o cotă de piață de 14,2% în al treilea trimestru.
 
Următoarea categorie în topul produselor cu creștere la nivel de vânzări, respectiv cotă de piață, se află categoria lifestyle OTC, cu 23,8%, cotă de piață și vânzări de 176,1 milioane de lei, față de 23,2% și 168,7 milioane de lei în al doilea trimestru. Aceasta este urmată de produsele cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de 21,6% și vânzări de 159,6 milioane de lei.
 
RASCI, entitate reprezentativă pentru segmentul OTC, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, susține administrarea responsabilă și avizată prin informarea corectă și educarea consumatorilor din România. Ea reunește producători, importatori și distribuitori activi pe piața locală.

Comenteaza