Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a urcat uşor în octombrie, însă la 10 luni e pe minus 4,5%

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a urcat uşor în octombrie, însă la 10 luni e pe minus 4,5%
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în luna octombrie cu 2% faţă de luna anterioară şi perioada similară din 2010, însă după primele zece luni indicatorul înregistrează o scădere de 4,5%, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.

În luna octombrie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a urcat faţă de luna precedentă atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,7%, respectiv 2%.

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri a crescut cu 2% atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.

În schimb, după primele zece luni, cifra de afaceri din comerţ a scăzut faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 4% şi, respectiv, 4,5%.

Volumul cifrei de afaceri în serie brută din luna octombrie a avansat faţă de septembrie datorită creşterilor înregistrate, în principal, la comerţul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (+13,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (+7,5%) .

Creşterea ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate se datorează, în principal, comerţului prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (+12,3%), vânzărilor de produse textile, îmbrăcăminte şi încăltăminte (+8,8%), precum şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (+6,9%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a fost mai mare faţă de octombrie 2010 datorată creşterii în principal a vânzărilor de mobilă, articole de iluminat, aparate electrice, articole de fierărie (+17,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (+14,3%).

În serie ajustată, creşterea faţă de octombrie 2010 a fost susţinută în principal de vânzările de mobilă, articole de iluminat, aparate electrice, articole de fierărie (+16,5%), produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (+11,7%).

Scăderea din primele zece luni în serie brută, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, reflectă reducerea vânzărilor de produse farmaceutice şi medicale, produse cosmetice şi de parfumerie în magazine specializate (-8,7%) şi a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (-8,4%).

Volumul cifrei de afaceri pentru în serie serie ajustată a scăzut cu 4,5% în primele zece luni, ca urmare a reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-7,7%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule (-3,9%).

 

Comenteaza