Cinci ani de malluri la Cluj

Cinci ani de malluri la Cluj
Această perioadă de activitate pe piaţa locală se încheie pentru cei doi operatori de centre comerciale cu noi intrări de chiriaşi, dar şi cu retaileri care renunţă la activitate.

O serie de retaileri şi-au marcat, de la inaugurarea din 2007 a mallurilor, prezenţa în ambele mari centre comerciale, Polus şi Iulius. Intrarea grupului H&M cu al doilea magazin în Cluj şi retragerea de pe piaţă a francezilor de la Kiabi se numără printre cele mai importante mişcări ale toamnei.

Retailerul suedez H&M şi-a inaugurat la finalul lunii trecute cea de-a doua sa unitate din Cluj, în Polus Center. Magazinul ocupă 1.506 mp din apropierea zonei de restaurante, unde anterior au operat alţi retaileri, printre care fosta librărie Diverta, un magazin cu jucării şi un altul cu profil sportiv. H&M este prezent la Cluj de un an, prima unitate, de 1.000 mp, fiind inaugurată în Iulius Mall în septembrie 2011. Pe de altă parte, operatorii mallului au de identificat chiriaşi pentru suprafaţa de 1.600 mp rămasă disponibilă după ce francezii de la Kiabi au închis unitatea. Retailerul francez a anunţat în această vară că renunţă la operaţiunile locale în contextul în care cifra de afaceri a companiei a scăzut puternic anul trecut.

Kiabi opera în Bucureşti, Cluj şi Constanţa. "Kiabi şi-a încetat activitatea în centrul nostru comercial la sfarşitul lunii august, retailerul francez retrăgându-se de pe piaţa din România. În prezent, pentru spaţiul ocupat de acest magazin în centrul nostru comercial, se poartă negocieri cu mai multe branduri", a transmis Răzvan Alistar, PR officer al Polus. Unităţi de mai mici dimensiuni urmează să devină operaţionale pe parcursul acestei luni. "Este vorba despre un nou pet shop, un nou magazin de modă, un magazin ce va comercializa produse de îngrijire, cosmetică şi nutriţie şi un magazin specializat în cadouri şi decoraţiuni", au precizat reprezentanţii Polus.

Gradul de ocupare al centrului comercial este de 97,53%, iar la bilanţul de cinci ani de activitate pe piaţa locală (împliniţi în noiembrie), Polus Center contabilizează o creştere a numărului de clienţi. "În fiecare an s-a înregistarat o creştere a numărului de vizitatori ai centrului comercial de între 5 şi 10%", susţin oficialii Polus. Printre intrările noi anunţate în Iulius Mall se numără un magazin cu ţinute exclusiv bărbăteşti, Damat Tween, de 160 mp, şi o unitate a unei reţele italiene de fast-food-uri, Quasi Pronti. În Iulius Mall s-a deschis în toamnă un magazin Swarovski, pe 60 mp, compania din industria bijuteriilor fiind deja activă în Polus Center din 2010.

De la inaugurarea celor două centre comerciale, 2010 a fost anul în care au fost înregistrate cele mai importante mişcări de chiriaşi. Compania spaniolă Industria de Diseño Textil (Inditex) a inaugurat în Iulius Cluj patru magazine cu branduri de sub umbrela grupului: Zara, Bershka, Pull and Bear şi Stradivarius. Cele patru branduri ale grupului spaniol erau deja operaţionale pe piaţa clujeană din 2007, în Polus Center. La celălalt capăt de oraş, în 2010 Polus contracara în lupta pentru clienţi cu prezenţa unui alt lanţ important din retailul european: pentru aceeaşi toamnă a fost anunţată intrarea pe piaţa locală a reţelei C&A prin deschiderea magazinului din Polus Center Cluj (PCC), primul din Transilvania pentru compania olandeză. De asemenea, anul trecut în Iulius Mall s-a inaugurat primul H&M din Cluj, în septembrie, iar prin Polus Center intra pe piaţa locală retailerul New Look.

Comerţ pe 215.000 mp

Polus Cluj are o suprafaţă închiriabilă de 60.000 mp şi înglobează 186 de magazine, printre care un complex de cinema cu opt săli şi un hipermarket Carrefour. Polus Cluj este deţinut de grupul austriac Immofinanz şi se află în administrarea EHL Real Estate România. Iulius Cluj a fost inaugurat în 2007, în urma unei investiţii de 75 de milioane de euro. Suprafaţa desfăşurată este de 155.000 mp, ce include şi clădirea de birouri.

 

Comenteaza