Clujenii au trimis în doi ani doar 100 de cereri de mediere bancară

Clujenii au trimis în doi ani doar 100 de cereri de mediere bancară

Câte 100 de cereri au expediat către Centrul pentru Soluţionarea Alternativă a Litigiilor în domeniul  Bancar (CSALB), în perioada 2019-2020, cetățenii din județele Prahova, Constanța, Iași, Cluj, Timiș, Bihor, Dolj și Brașov.

Bucureștenii au trimis 1.400 de cereri către CSALB, sumă ce reprezintă 38% din numărul total de solicitări, iar câte 200 de cereri au trimis consumatorii din Ilfov și Argeș. Numărul de cereri adresate CSALB s-a dublat de la un an la altul în perioada 2016-2019.

În 2020, CSALB estimează că va depăși 2.300 de cereri pentru rezolvarea problemelor pe care le au cu băncile și instituțiile financiare nebancare (IFN). Anul acesta au fost săptămâni în care cererile au fost de trei ori mai multe decât media săptămânală a anului trecut (122 de solicitări față de o medie de 41 de cereri).

Centrul lucrează foarte mult online, 90% din cereri sunt transmise de consumatori direct de pe site sau prin e-mail și doar 10% prin poștă sau aduse la sediu. De la 1 martie 2016 (când a fost înregistrată prima cerere) și până la finalul lunii iulie 2020, CSALB a primit 5.800 de cereri de la consumatori.

Reclamațiile consumatorilor depuse la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). În ultimii doi ani, respectiv 2018-2019, s-a dezvoltat rapid practica soluționării amiabile dintre consumatori şi IFN upă deschiderea procedurii la CSALB.

Comenteaza