Foto Clujenii de la Transferoviar au pus pe roate Expresul de Nehoiașu. Angajații de la stat, mutați la privat

Clujenii de la Transferoviar au pus pe roate Expresul de Nehoiașu. Angajații de la stat, mutați la privat
Ruta preluată de operatorul clujean are o frecvență de 21 de trenuri pe zi
Clujenii de la Transferoviar au pus pe roate Expresul de Nehoiașu. Angajații de la stat, mutați la privat
Clujenii de la Transferoviar au pus pe roate Expresul de Nehoiașu. Angajații de la stat, mutați la privat
Clujenii de la Transferoviar au pus pe roate Expresul de Nehoiașu. Angajații de la stat, mutați la privat
Clujenii de la Transferoviar au pus pe roate Expresul de Nehoiașu. Angajații de la stat, mutați la privat

Operatorul clujean pe calea ferată Transferoviar Călători (TFC) a resuscitat un traseu care era pe cale să fie închis de societatea națională CFR Infrastructură, preluând și angajații pe care statul se pregătea să îi dea afară, conform platformei România Feroviară (PRF)

"Atențiune, peste 5 minute, va gara la linia a I-a Expresul de Nehoiașu. Călătorii sunt rugați să urce în vagoane! Dragi prieteni feroviari și nu numai, legenda "Țuicarul", din anii 70-80, când locomotivele cu abur încă prestau pe Buzău - Nehoiașu, trăiește astăzi, la mai bine de 50 de ani distanță, datorită TFC Ei bine, pe Valea Buzăului cine nu face țuică nu locuiește acolo, așa că, pe parcurs, prin haltele și stațiile de pe traseu acum 50 de ani, câțiva "întreprinzători" își mai rotunjeau veniturile cu țuică la 50 ml la pahar sau țoi.

Nici vorba de țuică turnată în rezervorul de motorină al locomotivei (erau cu abur); în zona aia ar fi fost un sacrilegiu și nu numai acolo. În martie 2010, TFC prelua secția 504 Buzău - Nehoiașu, dar și angajații CFR Infra care urmau să fie disponibilizați odată cu retragerea CFR Călători de pe secție. Până în martie 2021 TFC a adus secția 504 la o viteză de 70km/h între Buzău și Berca, iar Berca - Nehoiașu, la 50 km/h", relatează PRF.

"Între timp podurile au fost reabilitate, tablierele au primit o nouă protecție anticorozivă, iar podul de la km 66 a beneficiat și de înlocuirea traverselor speciale. Podul de la km 70 a avut parte de o lucrare mai complexă: pe lângă lucrările executate ca și la km 66, albia râului a fost regularizată cu turnare de radier, de consolidarea malurilor din beton armat și traverse de beton. Mersul de tren este unul atipic pentru România sec. XXI: sunt 21 trenuri/zi pe o rută de 73 km parcursă de fiecare tren în două ore.

Trenurile sunt impecabile la capitolul salubrizare, așa cum ne-a obișnuit TFC de mulți ani pe rutele închiriate de la CFR Infra. Chiar dacă materialul rulant nu este "ultimul răcnet", TFC compensează prin profesionalismul angajaților care, spre surprinderea noastră, sunt și mulți tineri pe lângă personalul cu experiență în domeniu, o simbioză care nu poate decât să asigure succesul companiei în viitorul apropiat", menționează specialiștii de pe platforma online. 

Comenteaza