Clujenii, în topul despăgubirilor pentru zboruri întârziate

Clujenii, în topul despăgubirilor pentru zboruri întârziate

Pasagerii de pe aeroporturile din București, Cluj-Napoca și Iași sunt cei mai afectați din România în urma întârzierilor curselor operate de companiile aeriene.

Jumătate dintre pasagerii afectaţi de întârzierea zborurilor în vara anului trecut au primit compensaţii de până la 600 de euro de la companiile aeriene. Cei mai mulţi sunt din Bucureşti, conform AirHelp. 13.000 de pasageri români afectaţi vara trecută de întârzierea zborurilor, anulări sau refuz la îmbarcare, eligibili pentru a primi compensaţii de până la 600 de euro, nu au depus cerere pentru a-şi primi banii.

Legislaţia europeană le dă însă dreptul să depună cerere timp de trei ani de la incident. Cei mai mulţi dintre ei au avut zboruri cu plecare din Bucureşti, însă mulţi pasageri au întâmpinat probleme la Cluj-Napoca şi la Iaşi. La polul opus, sunt pasagerii care au decolat din Suceava, Satu Mare şi Craiova.

Alţi 10.000 de pasageri români au cerut compensaţii, potrivit directivei europene nr. 261/ 2004 şi au primit banii. AirHelp a analizat câţi pasageri au fost afectaţi în perioada 15 iunie - 15 septembrie 2018 de zboruri întârziate, anulate sau refuz la îmbarcare şi sunt astfel eligibili pentru a obţine compensaţia de până la 600 de euro, potrivit directivei europene.

Un sondaj efectuat de YouGov în numele Airhelp, cea mai mare organizaţie din lume specializată în drepturile pasagerilor aerieni, arată că 66% dintre călătorii care se confruntă cu o întrerupere a zborului depun o cerere de despăgubire. Dintre aceştia, 66% afirmă că au primit compensaţia.

"Eligibilitatea fiecărui pasager se verifică într-un timp foarte scurt. E nevoie însă ca pasagerul să păstreze boarding pass-ul şi alte documente de călătorie şi să ne comunice corect datele. Dosarul lui pentru obţinerea despăgubirilor trebuie să fie complet", declară Marta Koziarz, expert Airhelp în drepturile pasagerilor.

Un număr de pasageri afectaţi similar cu cel din 2018 este aşteptat şi în acest an să solicite despăgubiri, în condiţiile în care AirHelp se aşteaptă ca şi sezonul 2019 să fie marcat de multe zboruri întrerupte.

AirHelp este liderul mondial în obţinerea de compensaţii, ajutând pasagerii să înţeleagă care sunt drepturile lor şi să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. AirHelp are reprezentanţe în toată lumea, cu 700 de angajaţi la nivel mondial.

Comenteaza