Clujul, în topul ceasurilor originale cumpărate de pe internet

Clujul, în topul ceasurilor originale cumpărate de pe internet
Cele mai multe achiziții de ceasuri originale din România sunt făcute din orașele București - 30%, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța și Brașov – fiecare dintre acestea generând 5% din totalul achizițiilor, conform statisticilor WatchShop.ro, cel mai mare magazin online de specialitate din România.

„Observăm că valoarea coșului de cumpărături crește pe măsură ce localitatea din care a fost plasată comanda este mai îndepărtată de București. Unul din motive este determinat de frecvența mai redusă a achizițiilor făcute de clienții din provincie, fapt corelat și cu lipsa magazinelor offline specializate de ceasuri din zonele în care locuiesc. 

Valoarea medie a unui ceas a crescut, începând cu a doua jumătate a anului trecut, odată cu interesul pasionaților de orologerie de a cumpăra mai multe modele pentru uz personal, pentru a le asorta mai ușor ținutelor zilnice, dar și pe fondul creșterii bugetului destinat achizițiilor de ceasuri cadou”, spune Dragoș Diaconu, CEO al WatchShop.

Românii își doresc ceasuri în tendințe, cu mecanisme de calitate, de la branduri mid-level și mass-market și pentru a căror achiziție sunt dispuși să aloce un buget mediu de 375 de lei per produs, potrivit analizei. Anul trecut, 70% dintre ceasurile vândute au fost bărbătești, 25%, pentru damă, iar 5%, din categorii speciale, precum ceasurile tematice și cele pentru copii.

Cei mai mulți clienți au cumpărat ceasuri din categoriile mid-level, cu prețuri cuprinse între 301 lei și 800 de lei (45% din totalul achizițiilor) și mass-market, cu prețuri sub 300 de lei (40%). Restul de 15% dintre ceasurile cumpărate fac parte din categoria premium, cu prețuri ce depășesc 800 de lei. Ceasul preferat pentru cadou a fost Sekonda Navy, la prețul de 190 de lei.

Din totalul ceasurilor cumpărate anul trecut, 7,5% au fost făcute cadou. Valoarea medie a ceasurilor pentru cadouri a fost de 460 de lei. Cele mai căutate branduri de ceasuri au fost Accurist, Casio, Citizen, Festina, Fossil, Ingersoll, Orient, Seiko, Sekonda, Suunto, Tissot și Zeppelin. 

Anul trecut, cel mai scump ceas vândut - unui client din București - a fost un model Seiko Astron, în valoare de 14.400 de lei, iar cele mai ieftine ceasuri, la 1 leu, au fost oferite în campania de Black Friday 2017.

Analiza reflectă preferințele clienților în materie de tendințe, branduri favorite și bugete alocate pentru achiziția de ceasuri, în 2017. WatchShop.ro este cel mai mare magazin online de ceasuri din România, cu un portofoliu de 12.000 de modele, de la 80 de branduri la nivel mondial. 

Comenteaza