Clujul, în topul comenzilor în ziua de Black Friday. Românii au cumpărat de peste 730 mil. lei

Clujul, în topul comenzilor în ziua de Black Friday. Românii au cumpărat de peste 730 mil. lei
| Foto: pressmaster - Depositphotos.com

Unul dintre cei mai mari retaileri online din România anunță vânzări de circa 731 milioane de lei în ziua de Black Friday 2023.

Cea de-a 13-a ediție a Black Friday din România bate toate recordurile de până acum și demonstrează forța comerțului online.

Potrivit unui comunicat citat de economica.net, eMag, unul dintre cei mai mari jucători pe piața de retail online din România anunță că, de „Vinerea Neagră”, clienții săi au comandat produse cu o valoare de 731 de milioane de lei, cu 87 de milioane de lei mai mult față de ediția precedentă, marcând și cea mai mare creștere valorică din cei 13 ani de când evenimentul a fost adus în România.

Clujul, în topul comenzilor de Black Friday

În premieră de Black Friday, Bucureștiul a ieșit din top cinci județe după valoarea medie per client. Astfel, în topul județelor cu cele mai mari comenzi per client se clasează Iași pe primul loc, urmat de Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Dolj, iar București se clasează pe locul șase.

„Rezultatele Black Friday de anul acesta ne-au depășit toate așteptările și scot în evidență puterea pe care o are comerțul online, care se va accentua și în anii următori. În primul rând, sunt mult mai mulți oameni care vin online pentru cumpărăturile obișnuite - la ediția din acest an, avem aproape 50.000 de clienți în plus față de anul trecut, care vor continua să descopere beneficiile comerțului online. De asemenea, interesul uriaș se datorează ofertelor foarte bune și extrem de diverse, construite alături de comercianții din Marketplace și pregătite cu mult timp înainte, care demonstrează că în online găsești produse pentru fiecare buzunar și că este în continuare mult loc de creștere”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Black Friday a evidențiat și mai bine tendința de creștere a frecvenței de cumpărare din online și de diversificare a coșului de cumpărături cu produse pe care clienții le folosesc frecvent: vineri, pe 10 noiembrie, clienții au plasat comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală și cosmetice. Anumiți clienți abonați de pe această platformă, au pus, în medie, 6,6 articole în coșul de cumpărături.

Cele mai cumpărate produse de Black Friday 2023

Top categorii de produse comandate: Băuturi, băcănie și petshop: 607.000; Parfumuri, îngrijire personală și cosmetice: 501.000; Jucării și articole pentru copii: 360.000; Electrocasnice mici și mari: 204.000; Mobilă și casă: 193.000; Telefoane, tablete și gadget-uri: 162.000; Laptopuri, IT, birotică și papetărie: 124.000; TV, audio-video, gaming și cărți: 115.000; Fashion și sport: 103.000; Bricolaj, grădină și auto: 109.000.

Tot în ziua de Black Friday de anul acesta, compania a înregistrat un record la plata cu cardul: șapte din zece români au achitat cu cardul. Majoritatea comenzilor, adică 58,49%, au fost plasate la easybox. Printre produsele speciale comandate s-au numărat 1.800 de nopți de cazare, peste 5.600 de vouchere de bilete de avion, 22 de automobile, dar și 35,5 tone de carne de porc și 1.700 de servicii de sănătate și frumusețe.

Comenteaza