Clujul şi Oradea îşi împart regionalele Fiscului

Clujul şi Oradea îşi împart regionalele Fiscului
Direcţia regională condusă de la Cluj-Napoca va grupa partea de colectare şi de executare silită pentru şase judeţe, iar Bihorul va avea direcţia antifraudă.

Mai mulţi funcţionari ai Direcţiei Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Cluj primesc de azi preavize, în cadrul procesului de regionalizarea a instituţiei. Cu toate acestea, concediaţii se pot angaja ulterior în noile structuri ale Fiscului cu deficit de posturi. Listele de concedieri vor fi afişate la direcţii şi pe internet.

La nivelul Regiunii Nord-Vest, care înglobează judeţele Cluj, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureş, Bistriţa Năsăud vor fi înfiinţate două direcţii regionale provenite din ANAF: prima, cu sediul la Cluj-Napoca, se va ocupa de colectare şi de executarea silită, iar a doua, cu sediul la Oradea, de partea de antifraudă, incluzând vama şi garda financiară. Totuşi, activitatea de control va intra în atribuţiile ambelor structuri regionale nou-create în această regiune a ţării.

„Sunt funcţionari de la Cluj care vor primi preavize, li se vor desface contractele de muncă, dar ei cunosc deja faptul că într-o săptămână se ştiu deja posturile disponibile de pe Antifraudă. În mod normal, n-ar trebui să rămână nimeni de la Cluj pe dinafară. Important este că banii se vor colecta aici, inclusiv cei de la întreprinderile mici şi mijlocii. Marile companii vor rămâne sub administrarea Bucureştiului, iar acolo vor vira banii din impozite. Municipii precum Dejul vor avea servicii, Huedinul va fi birou, iar administraţie financiară va fi la Cluj. Deja există ştampilă pentru direcţia regională de aici, iar „firma" a fost deja comandată, va fi pusă în curând pe clădire. Tot procesul de regionalizare la Finanţe se va termina până în septembrie", spun sursele ZIUA de Cluj.

„În cadrul procesului de reorganizare, numărul de posturi la nivelul instituţiei rămâne acelaşi, structura organizatorică devenind mai flexibilă, funcţie de amploarea activităţii desfăşurate pe regiunile stabilite. O parte dintre funcţionarii publici vor primi preavize şi vor avea posibilitatea să opteze, în funcţie de pregătirea fiecăruia, pentru ocuparea unuia dintre posturile alocate activităţilor deficitare (Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Direcţia Generală pentru Administrarea Marilor Contribuabili, inspecţie fiscală, IT, juridic, executare silită)", a precizat conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).

În următoarele şapte zile, lista posturilor vacante va fi publicată la sediile unităţilor teritoriale ale ANAF şi pe portalul instituţiei. Dacă pentru acelaşi post optează doi sau mai mulţi funcţionari, se va organiza concurs pentru ocuparea funcţiei de execuţie sau de conducere. „Modernizarea ANAF, demarată în această perioadă, include îmbunătăţirea serviciilor pentru contribuabili, îmbunătăţiri organizaţionale şi modificări ale infrastructurii informatice necesare pentru funcţionarea optimă a unui sistem informatic integrat. Obiectivele sunt creşterea capacităţii administraţiei pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale precum şi creşterea gradului de conformare voluntară la plată în vederea îmbunătăţirii substanţiale a colectării impozitelor şi a contribuţiilor sociale", conform ANAF.

Etichete
Comenteaza