Clujul, țintă pentru Revolut. România are deja 1 milion de utilizatori

Clujul, țintă pentru Revolut. România are deja 1 milion de utilizatori

Județul Cluj a ajuns în topul utilizatorilor Revolut din România, care cu 1 milion de utilizatori a devenit a doua piață din lume pentru compania de tehnologie financiară, după Marea Britanie.

Țara noastră ocupă a doua poziţie în topul pieţelor cu cea mai rapidă creştere a Revolut, urmată de Franţa, Polonia şi Irlanda. Fintech-ul britanic a înregistrat o creştere record pe piaţa locală şi a deschis în medie 3.300 de noi conturi zilnic în ultima jumătate de an.

"Suntem încrezători că acesta este doar începutul şi că vom continua să creştem împreună, atât pe piaţa din România, cât şi în străinătate", a declarat Irina Scarlat, director de dezvoltare pe Europa Centrală și de Est.

Vârsta medie a utilizatorilor Revolut din România a crescut de la 32 la 34 de ani, iar cei mai mulţi provin din mediul urban, Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Iaşi fiind oraşele cu cei mai mulţi utilizatori.

De la lansarea pe piaţa locală, în mai 2018, utilizatorii români au efectuat 58 de milioane de tranzacţii, de 3,8 miliarde de euro. Dacă imediat după lansare Revolut era folosit ca un card de călătorii, acum românii îl folosesc zi de zi. 62% dintre tranzacţii sunt efectuate în ţară, iar comercianţii preferaţi sunt Uber, Carrefour, Lagardere Travel Retail, McDonald's şi Auchan.

În topul ţărilor unde utilizatorii români ai Revolut plătesc cu cardul se numără Ungaria, Italia, Marea Britanie, Germania. Anul trecut au fost deschise 214.000 de puşculiţe digitale Vaults care le permite să rotunjească tranzacţiile efectuate pentru a economisi mărunţişul rămas, în care au fost depozitate 58 de milioane de euro.

Utilizatorii români folosesc Revolut şi pentru serviciul de tranzacţionare de acţiuni fără comisioane, cu care pot investi în acţiunile a 300 de companii din SUA listate la New York Stock Exchange şi NASDAQ. Clienţii care beneficiază de această funcţionalitate au investit 12 milioane de euro în acţiuni, companiile preferate fiind Tesla, Apple, Microsoft, Advanced Micro Devices, Amazon şi Facebook.

Dat fiind succesul înregistrat de funcţionalitatea Donaţii în România, prin care românii au donat 150.000 de euro către organizaţii caritabile precum WWF, Salvaţi Copiii şi Alianţa Pădurilor Tropicale, compania le va oferi românilor posibilitatea de a sprijini trei dintre organizațiile locale preferate, direct din aplicaţie.

Aceasta urmează să lanseze un produs special dedicat tinerilor, care le va permite adolescenţilor să îşi gestioneze mai bine banii, sub supravegherea părinţilor. Revolut se va lansa în SUA, Japonia şi Noua Zeelandă. Cardurile Revolut sunt Visa sau Mastercard.

Compania cu sediul în Londra are 5 milioane de utilizatori în Europa și a procesat 500 de milioane de tranzacții, de 40 de miliarde de euro. Revolut a obținut finanțări de 340 de milioane de dolari de la investitori ca Index Ventures, Balderton Capital, Ribbit Capital sau DST Global.

Comenteaza