Comerţ de criză la Cluj: proiecte mici, investiţii reduse
- Scris de Kristina Restea
- 17 Oct 2011, 00:23
- Economie
- Ascultă știrea

Cele mai multe investiţiile din domeniul comercial de la Cluj sunt doar la stadiu de proiect, jumătate fiind de mici dimensiuni, dintre cele monitorizate în judeţ de către compania de consultanţă IBC Focus.
Următorul magazin din Cluj-Napoca al lanţului Lidl se va realiza pe platforma societăţii Ruttrans de pe Calea Baciului. O suprafaţă de 5.000 mp este rezervată companiei germane, iar tranzacţia se va încheia în momentul obţinerii autorizaţiei de construire. Negocierile pentru achiziţia terenului au fost demarate pentru o unitate Plus, înainte de preluarea reţelei de către Lidl. "Proiectul urmează să se autorizeze şi se va construi Lidl. Probabil că lucrările vor începe în primăvară. Deocamdată, nu se mai vinde nimic acolo (pe platforma Ruttrans - n. red.), ne vom restructura noi activitatea", a menţionat Mircea Ilea, asociat în Ruttrans.
Lidl Imobiliare Management a obţinut în septembrie certificatul de urbanism solicitat în vederea elaborării Planului Urbanistic de Detaliu şi a documentaţiei pentru autorizaţia de construire pentru centrul comercial ce se va realiza pe Calea Baciului. Operatorul magazinelor Lidl are planuri de a continua expansiunea la Cluj, iar una dintre următoarele unităţi ar putea fi realizată lângă centrul expoziţional din cartierul Mărăşti, în zona proiectului multifuncţional promovat de compania Nervia. Procesul de avizare pentru noul proiect Lidl a fost demarat, dar proprietarii terenului nu au reuşit deocamdată să obţină avizele necesare. Grupul german mai deţine câte o unitate în cartierele Zorilor şi Bună Ziua, după ce Lidl a preluat anul trecut reţeaua de magazine Plus, care avea şi cele două unităţi în Cluj-Napoca. În această toamnă, germanii au deschis un supermarket Lidl la Turda, pe locul fostei benzinării Baril.
Germanii de la Rewe au deschis săptămâna trecută al doilea supermarket Billa din oraş, după cel funcţional pe Calea Floreşti. Unitatea Billa a fost amenajată pe o suprafaţă de 850 mp la parter, în corpul nou al centrului comercial Central, realizat după extinderea complexului. Supermarketul va funcţiona autonom: cu intrare separată şi program independent faţă de Central. Aceasta este prima unitate de tip supermarket din complexul de pe B-dul Regele Ferdinand. Conducerea complexului a considerat că magazinul va fi o "ancoră" ce va creşte traficul de clienţi, în special în contextul în care oferta din centrul oraşului este mică pe acest segment, al unităţilor de alimentaţie publică. Reţeaua comercială controlată de omul de afaceri Dinu Patriciu, MIC.RO, se extinde în Cluj-Napoca. Doar în septembrie municipalitatea a eliberat cinci certificate de urbanism solicitate pentru informarea privind modificări interioare şi reamenajări de spaţii pentru societatea Mic Ro Retail. Noile unităţi ar urma să funcţioneze pe străzile Bucureşti, C. Brâncuşi, Fântânele, L. Pasteur şi pe Calea Dorobanţilor.
Baza de date a consultanţilor de la IBC Focus, societate care urmăreşte şantierele din construcţii şi investiţiile anunţate, include opt proiecte recent monitorizate în domeniul comercial în judeţul Cluj. Dintre acestea, doar două sunt de mari dimensiuni: complexul demarat de Portico Investments pe fosta platformă Napolact de pe B-dul 21 Decembrie şi un centru comercial în Dej, Art Mall, aflat însă doar la stadiu de proiect. De altfel, dintre cele opt investiţii din domeniul comercial contorizate de IBC, cinci sunt doar la nivel de proiectare, două sunt în construcţie şi numai unul realizat şi finalizat. Ca suprafeţe proiectate, jumătate dintre acestea sunt unităţi din categoria dimensiuni mici. "Există interes pentru investiţii în retail, dar în Cluj mai puţin", a concluzionat Adriana Bodron, reprezentant al IBC Focus.