Brandul de lux Guess, amendat pentru că practica prețuri cu 10% mai mari în România

Brandul de lux Guess, amendat pentru că practica prețuri cu 10% mai mari în România

Comisia Europeană a amendat producătorul de articole de îmbrăcăminte cu 39,8 milioane de euro pentru că a restricționat retailerii să își facă reclamă online și să realizeze vânzări transfrontaliere către consumatorii din alte state membre, încălcând prevederile UE din domeniul concurenței. 

"Acordurile de distribuție convenite de Guess au încercat să împiedice consumatorii UE să cumpere în alte state membre prin blocarea retailerilor să își facă reclamă și să încheie vânzări transfrontaliere. Acest lucru a permis companiei să mențină prețuri artificial de ridicate, în special în țările din Europa Centrală și de Est", a declarat comisarul responsabil cu politică în domeniul concurenței, Margrethe Vestager.

În 2017, CE a demarat o investigație asupra acordurilor și practicilor de distribuție ale Guess. În cursul investigației, CE a descoperit că acordurile de distribuție ale Guess i-au împiedicat pe retaileri să vândă online fără o autorizație prealabilă din partea Guess, să vândă consumatorilor din afară teritoriilor alocate retailerilor autorizați și să decidă în mod independent prețul la care vând produsele Guess.

"Aceste acorduri au permis Guess să segmenteze piețele europene. În Europa Centrală și de Est (Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Slovenia) prețurile de retail ale produselor sunt în medie cu 5-10% mai mari decât în Europa Occidentală", subliniază CE.

Potrivit Executivului comunitar, practicile ilegale în care Guess s-a angajat până la 31 octombrie 2017 i-au lipsit pe consumatorii europeni de unul din beneficiile de bază ale pieței unice europene: posibilitatea de a face cumpărături peste granițe pentru a avea la dispoziția mai multe alegeri și prețuri mai bune.

Comenteaza