Companie de transport din Cluj, acuzată de plata șoferilor la negru în Belgia

Companie de transport din Cluj, acuzată de plata șoferilor la negru în Belgia

O companie clujeană de transport se află în mijlocul unei dispute între patronat și sindicaliștii din Belgia care acuză că șoferii aduși din România sunt plătiți la negru, aducând astfel prosperitate proprietarilor firmelor din cele două țări.

Sute de șoferi români de tir sunt duși cu avionul în Belgia și plătiți cu salariu de 550-600 euro/lună brut, iar firma care face aceste transporturi și angajează camionagii e cercetată pentru dumping, conform Observator News.

Șoferii mai primesc 50-55 euro/zi lucrătoare, bani plătiți la negru. Sindicatul șoferilor belgieni a făcut plângere împotriva firmei care aduce românii. Jost Group, firma internațională de transport a cărei filială belgiană are sediul în Herstal, este cercetată pentru un caz de dumping social în care sunt implicați sute de șoferi români de tir. De data aceasta sindicatul CSC Transcom a decis să aducă cazul în fața justiției, au dezvăluit publicații belgiene, citate de rtc.be.

Potrivit sindicatului, care investighează cazul de două luni, transportatorul plătește, la fiecare două săptămâni, duminică dimineață, un avion între București și Maastricht. "Acest avion transportă 160-180 de șoferi români. Când ajung la Maastricht, sunt duși cu autocarul la garajele de la Herstal, lângă Liege. Îi găsim apoi la volanul camioanelor grupului pe șoselele belgiene, dar și internaționale.", a detaliat Roberto Parillo, directorul general al CSC Transcom.

Sindicaliștii îl acuză pe transportator de concurență neloială și de dumping social. "Șoferii sunt plătiți între 550 și 600 de euro/lună brut, plus 50-55 euro/zi lucrătoare, dar acest surplus se plătește la negru. În Belgia, un șofer belgian costă angajatorul între 4.500 și 5.000 euro pe lună.", explică Parillo.

"Conform bilanțului depus de angajatorul acestor români, compania Skiptrans Cluj, un șofer cu normă întreagă costă în jur de 9.000 dolari/an, în timp ce în Belgia costul este de 45.000 de dolari. Succesul este de așa natură încât Skiptrans, care era în stare proastă acum 10 ani, se descurcă foarte bine astăzi. De asemenea, a trecut de la 20 de lucrători, în 2007, la 845, în 2019."

Jost și Skiptrans au infirmat, prin avocații lor, toate acuzațiile împotriva lor și susțin beneficiul prezumției de nevinovăție.

În condițiile impuse de criza de coronavirus, companiei Skiptrans i s-a părut că este necesar să se organizeze mișcarea șoferilor "în cele mai bune condiții pe cale aeriană". De la Maastricht, aceștia se alătură diferitelor puncte de încărcare din Europa (Olanda, Germania și Belgia) pentru a îndeplini misiunile de transport internațional încredințate acestora, precizează avocații.

"Condițiile de muncă și de cazare menționate de organizația sindicală, precum și condițiile de plată a salariilor sunt din nou pură defăimare. Salariul mediu al unui șofer care lucrează pentru Skiptrans este o sumă variind între 2.300 și 2.500 de euro", au replicat companiile incriminate.

Jost Group a mai fost cercetat în 2015 de către parchetul federal pentru fapte de fraudă socială și de trafic de persoane. Aceasta se referă la filialele sale din România și Slovacia.

Skiptrans Cluj, societate cu sediul pe str. Traian Vuia specializată în transporturi rutiere de mărfuri, avea afaceri de 333 de milioane de lei anul trecut și un profit net de 16,1 milioane, cu 843 de angajați. Acționarii săi erau, conform Termene.ro, Jost Group Luxemburg (99,95%) și Roland Ernst Jost (0,05%).

Comenteaza