Companiile pe profil auto ocupă parcurile industriale private

Companiile pe profil auto ocupă parcurile industriale private
Responsabilii proiectului Graells&Llonch negociază cu opt companii pentru platforma din Turda. În Dej, administratorii se pregătesc să anunţe un investitor japonez şi unul suedez.

Pentru viitorul parc industrial de la Turda, terenul a fost achiziţionat încă din urmă cu patru ani, dar proiectul a fost amânat din cauza crizei economice globale. Proiectul din Dej are titlu oficial încă din 2005 şi un singur ocupant oficial anunţat, Trelleborg.

Reprezentanţii Graells&Llonch, dezvoltatorii care au demarat în primăvară lucrările la un nou parc industrial în Turda, se află în negocieri cu opt companii interesate să preia 50.000 mp pentru hale de producţie şi depozitare, potrivit Cushman&Wakefield, compania de consultanţă care promovează proiectul. Cinci dintre potenţialii clienţi sunt activi în domeniul logistic, iar alţi trei sunt interesaţi de producţie. "Discuţiile sunt aproape concluzionate pentru 25.000 mp. De spaţii de depozite sunt interesate companii străine cu filiale în România, iar de producţie, societăţi ce urmează să intre pe piaţa locală. Operează pe segmentul de producţie uşoară şi asamblare, în domeniul automotive", a precizat Gabriel Sfetcu, directorul departamentului industrial al Cushman&Wakefield.

Acesta estimează că, ţinând cont de negocierile în derulare, primele contracte ar putea fi semnate până la jumătatea lunii iulie, iar primii locatari vor opera în spaţiile de la Turda din noiembrie. Planurile iniţiale vizau începerea lucrărilor cu o clădire de logistică şi una de producţie, însă în funcţie de încheierea negocierilor se vor construi încă o clădire de depozitare şi una de producţie, la cererea clienţilor. Deocamdată se lucrează la drumurile interioare şi utilităţi, urmând ca în următoarele două săptămâni să înceapă să se ridice şi structura de hale.

Amintim că spaniolii de la Graells&Llonch şi-au inaugurat în mai şantierul pentru parcul de 200 de milioane de euro de la Turda, realizat alături de Europa Capital. Dezvoltatorii, ce au deja un astfel de proiect la Braşov, au în plan să realizeze la Cluj 400.000 mp de spaţii închiriabile, pe un teren de 54,5 ha. Conform planurilor anunţate, aici ar urma să devină operaţionale în jur de 70 clădiri (fabrici şi unităţi logistice), care ar genera 3.000 de locuri de muncă, dar întregul proiect se întinde pe o perioadă estimată acum la cinci ani, potrivit asociaţilor companiei. Proiectul de la Turda nu are încă titlul oficial de parc industrial, procedurile însă au demarat, iar acesta ar trebui obţinut în septembrie, au informat reprezentanţii Cushman&Wakefield.

Terenul a fost achiziţionat în urmă cu patru ani de fondul britanic de investiţii Europa Capital, acum partener de proiect, dar demararea proiectului a fost amânată pe fondul crizei economice globale. În cele din urmă, alături de dezvoltatorii de la Graells&Llonch, lucrările în şantier au demarat speculativ, adică fără ca administratorii să aibă contracte semnate pentru spaţii.

În parcul industrial privat din Dej, care deţine titlu oficial încă din 2005, singurul ocupant-investitor oficial anunţat este producătorul de componente Trelleborg Automotive, ce şi-a finalizat investiţia în decembrie 2006. În perioada următoare Arc Parc Dej ar putea primi două companii străine (producători în industria automotive), una japoneză şi una suedeză. "Suntem în negocieri finale pentru infrastructura de afaceri care va fi inaugurată în 31 august", a precizat Cristian Ţucra, director general al Arc Parc.

Menţionăm că în parcul industrial din Dej administratorii mai derulează un proiect pentru care s-a obţinut o finanţare europeană nerambursabilă. Acesta vizează construirea unei clădiri ce include spaţii de birouri, dar şi de producţie şi depozitare. Costurile totale de construcţie se ridică la 19,8 milioane de lei, din care 15,4 milioane de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional, domeniul 4.1, structuri de sprijin al afacerilor de importanţă locală şi regională. Clădirea de producţie va avea 5.400 mp, iar partea de servicii va ocupa 2.200 mp.

Proiecte logistice de Cluj

În Cluj au proiecte în sectorul logistic atât investitori locali, precum Transilvania Construcţii (cu un parc în Someşeni, în curs de extindere) sau Coratim (proiect de 15.000 mp), cât şi companii străine. Potrivit datelor făcute publice, compania de transporturi Helios Phoenix a achiziţionat 7 ha de teren în Jucu, în zona fostei fabrici Nokia, iar RH Property deţine suprafeţe în apropierea centrului logistic Kaufland. Cu o mare parte a spaţiilor disponibile închiriate în unităţile ridicate în Apahida de Nervia, compania a anunţat planuri de a construi încă 15.000-20.000 mp de hale.

 

 

Etichete
Comenteaza