Conti, închiriat pentru evenimente "social-culturale". Creditorii se întâlnesc în iulie

Conti, închiriat pentru evenimente
Parterul imobilului monument istoric este închiriat de către lichidatorul judiciar responsabil de fostul hotel, dar acesta nu poate fi folosit pentru activităţi comerciale permanente. Conti e în continuare de vânzare.

Omul de afaceri care în urmă cu câteva zile instala mese şi pregătea o cafenea în imobilul monument istoric din centrul oraşului spune că planurile nu sunt certe.

Expert Insolvenţă Hunedoara, lichidatorul judiciar al proprietarului clădirii (societatea Ardeleana Alba Iulia, intrată în faliment) a închiriat parterul imobilului Hotel Continental către Fundaţia J. M. Keynes, în baza unei hotărâri adoptate de adunarea creditorilor societății Ardeleana Alba Iulia în şedinţa din 6 februarie, au transmis reprezentanţii Expert Insolvenţă. Aceştia au precizat, pentru ZIUA de CLUJ, că potrivit contractului, ocupantului îi este interzisă desfăşurarea cu caracter permanent a unor activităţi comerciale. Cu toate acestea, clădirea aflată în stare avansată de degradare şi pentru care nu s-au făcut intervenţii de restaurare necesare unui imobil monument istoric a devenit temporar "gazdă" a unei cafenele.

Vineri însă parterul era din nou eliberat, iar ocupanţii se ocupau de curăţenia şi de asigurarea infrastructurii pentru un eveniment programat pentru seară. Întrebat despre planurile de a deschide o cafenea şi avizele pe care le deţine pentru o astfel de activitate, Claudiu Mărginean (proprietar al fostului restaurant Roland Garros şi cel care gestionează acum fostul hotel închiriat pentru evenimente) a menţionat că în acest spaţiu vor fi găzduite în continuare manifestări, la fel ca în ultimele luni. "Am vrut să fac ceva bun pentru oraş, pentru clădirea aceasta lăsată în paragină şi acuma lumea mă întrebă de avize. Ce avize? Acum nu mai ai nevoie de avize de la DSP, deschizi pe proprie răspundere şi ei vin să verifice dacă locul corespunde destinaţiei. Am băgat bani ca să curăţ clădirea, să asigur utilităţi, să fac ceva bun aici, dar se pare că, dacă vrei să faci ceva, vin apoi unii să te întrebe de avize şi să zică că dai ţepe. Uite, nu mai fac nimic şi gata! Nu ştiu ce o să fac. Am vrut să facem ceva bun în clădirea asta de care nu i-a păsat nimănui, umblau şobolani pe aici. Am curăţat clădirea, vrem să desfăşurăm evenimente, i-am invitat şi pe cei de la Teatrul Puck cu manifestări, vrem să facem un spectacol de operă", a mai spus Mărginean.

Contractul de închiriere a fost încheiat pentru şase luni şi, potrivit acestuia, chiriaşul nu are dreptul de a desfăşura activităţi comerciale permanente, ci doar evenimente şi are obligaţia de a asigura igienizarea şi de a păstra curăţenia spaţiului închiriat. "Conform clauzelor contractuale, chiriaşului îi este interzisă desfăşurarea cu caracter permanent de activităţi comerciale (gen restaurant, bar) în spaţiul închiriat. Spaţiul a fost închiriat în scopul organizării de evenimente social-culturale, aspect menţionat în articolul care precizează obiectul contractului. De asemenea, în contract a fost specificată în mod expres obligaţia chiriaşului de a obţine toate autorizaţiile şi avizele necesare pentru funcţionarea în condiţii legale", a transmis Cristian Tomescu, practician în insolvenţă. Conform responsabililor de comunicare ai Primăriei Cluj-Napoca, prin fundaţia care a închiriat clădirea nu a fost solicitată o autorizaţie de funcţionare pentru o cafenea în fostul hotel. O astfel de solicitare ar fi trebuit făcută de către o companie, nu de o organizaţie nonprofit, au mai precizat reprezentanţii primăriei.

Scoasă la licitaţie anul trecut, clădirea Continental rămâne pe piaţă în continuare, în căutarea unui cumpărător, au precizat reprezentanţii Expert Insolvenţă. „Închirierea parterului nu afectează în niciun fel procedura de valorificare a imobilului. În contract a fost cuprinsă o clauză expresă potrivit căreia în cazul vânzării imobilului chiriaşul are obligaţia de a părăsi spaţiul în termen de două zile de la primirea unei notificări în acest sens. În luna iunie 2013 a fost finalizat un set de 10 licitaţii de la un preţ de pornire de 5.250.000 de euro. Urmează a fi convocată adunarea creditorilor în luna iulie pentru a se adopta o hotărâre cu privire la modalitatea de continuare a procedurii de valorificare (preţ, număr de licitaţii)", precizează reprezentanţii Expert Insolvenţă.

Decizia pentru închiriere a venit din mai multe motive, printre care cheltuielile ridicate pentru asigurarea pazei. "Costurile lunare cu paza imobilului au fost de aproximativ 8.000 lei lunar în condiţiile în care lichidităţile insuficiente din patrimoniul Ardeleana acopereau cu greu aceste cheltuieli, înregistrându-se întârzieri la plata facturilor emise de firma de pază. În urma închirierii, costurile cu paza urmau a fi suportate de către chiriaş, degrevând astfel Ardeleana de aceste cheltuieli. De asemenea, au existat mai multe oferte de închiriere a parterului imobilului. În şedinţa adunării creditorilor din 6 februarie 2013 s-a hotărât închirierea către ofertantul care a oferit cea mai bună chirie", a menţionat Tomescu.

Conti, al nimănui

Expert Insolvenţă a anunţat în aprilie 2012 scoaterea la vânzare în iunie a celui mai important activ din portofoliul Ardeleana: fostul hotel New York - Continental. Preţul de pornire al licitaţiei a fost stabilit atunci la 6,58 milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată, cu primul termen programat pentru 15 iunie. În urma mai multor serii de licitaţii, nu s-a reuşit adjudecarea clădirii. Datorită statutului de imobil monument istoric, statul român deţine drept de preemţiune, deci are dreptul să cumpere cu prioritate clădirea. Ministerul Culturii a comunicat că nu îşi exercită acest drept, aşa că acesta a fost transferat autorităţilor locale, care la rândul lor au refuzat deocamdată achiziţia. Între timp însă imobilul a atras interesul organizatorilor de evenimente, aşa că a găzduit mai multe manifestări (târguri, concerte).

 

Comenteaza