Contraatac la hub-urile din Cluj, pe internet

Contraatac la hub-urile din Cluj, pe internet

Inițiatorii programului Digital Nation vor să reducă din avantajele pe care și le-a creat Clujul - crearea de hub-uri tech și atragerea de capital străin - prin formarea de la distanță, în localitățile mici, de oameni specializați în tehnologie.

“Zona aceasta de pregătire IT&C și activitățile conexe este una a extremelor. Pe de o parte, avem comunitățile magnet - cele care atrag forță de muncă pregătită sau care capătă competențe deosebite în timpul angajării- cum sunt București, Cluj, Iași, Timișoara.

Pe de altă parte, avem orașe din care tineri talentați migrează pentru că nu au acces la proiecte care să le pună în valoare pregătirea și care să le ofere dezvoltarea personală și profesională de care au nevoie.

Când vorbim despre ceea ce înseamnă industria IT&C în România, avem tot două extreme: specialiștii de vârf, foarte apreciați, care reușesc să producă chiar și 8% din produsul intern brut, și persoanele care nu stăpânesc deloc competențe digitale.

Se vorbește foarte puțin despre mediană, despre acest mijloc dintre cele două și despre nevoia acută a mediului de afaceri de a avea forță de muncă pregătită. Imaginați-vă ce ar însemna pentru un antreprenor să aibă angajați pregătiți într-un oraș mediu din țară. Multiplicați asta la nivel național și încercați să vă dați seama ce ar însemna asta pentru dezvoltarea economiei.

Trăim niște vremuri de turnură pentru România, suntem în fața unei șanse foarte mari - să ne definim ca țară, ca o țară care are o superputere: IT-ul, și trebuie valorificată la nivel global, iar pentru asta trebuie să lucrăm coordonat, împreună, inteligent și strategic”, spune Paul Apostol, fondator al Digital Nation.

Programul educațional de tehnologie inițiat în București își va lărgi din toamnă aria de distribuție la nivel național, făcând trecerea la un format de predare 100% digital. Digital Nation, cunoscut până acum sub numele de DevAcademy, a început înscrierile la programe educaționale în format online, în arii de programare, cloud și cybersecurity, graphic design, social media marketing.

“România este deja de câțiva ani un jucător important pe piața IT globală, atrâgând tot mai multe companii care sunt interesate de potențialul de dezvoltare tech pe care țara noastră îl oferă.

În ciuda avansurilor impresionante realizate în marile orașe (București, Cluj, Iași, Timișoara) în dezvoltarea de hub-uri tech și de atragerea de capital străin, multe regiuni sunt încă în urmă din punctul de vedere al dezvoltării tehnologice și al oportunităților tech disponibile locuitorilor de acolo.

Zeci de orașe din România ce ascund talente vor putea să se reunească într-un efort comun de  predare și de avansare în domeniu a competențelor digitale. Digital Nation își asumă misiunea de a aduce educația tech în toate colțurile României și de a sprijini dezvoltarea tinerilor în arii tech de interes, pentru a le facilita ulterior lucrul în domeniu sau demararea de proiecte IT proprii”, spun inițiatorii programului.

Organizația are trei componente interconectate: comunitate socială online, educație de performanță, etapa de incubare. Disciplinele de predare sunt din sfera programării, securității cibernetice, arhitecturilor de sistem, designului web și marketingului.

Programele educaționale se desfășoară într-un an și au loc digital, din fața calculatorului propriu, pentru a facilita și dezvoltarea acelora care sunt deja în câmpul profesional sau urmează un ciclu de educație superior. Ținta o reprezintă oameni între 19 și 40 de ani, care au deja competențe de bază pe disciplina pentru care aplică sau cunoștințe premergătoare în domenii conexe.

Cei înscriși vor urma un proces de selecție online, iar 1.000 de membri vor fi aleși. După finalizarea celor 12 luni de învățare, participanții pot să rămână în etapa de incubare a proiectului, având șansa să lucreze și să creeze prototipuri de tehnologie, să aibă colaborări cu companii pe proiecte practice.

Comenteaza