Foto Coșurile cadou, afacerea de supraviețuire a producătorilor clujeni

Coșurile cadou, afacerea de supraviețuire a producătorilor clujeni
Producătorii locali s-au aliat de sărbători | Foto: APC
Coșurile cadou, afacerea de supraviețuire a producătorilor clujeni
Coșurile cadou, afacerea de supraviețuire a producătorilor clujeni
Coșurile cadou, afacerea de supraviețuire a producătorilor clujeni
Coșurile cadou, afacerea de supraviețuire a producătorilor clujeni

În lipsa târgurilor și evenimentelor, producătorii din zona Clujului s-au văzut nevoiți să își dea mâna ca să supraviețuiască. Așa au apărut coșurile cadou, în care cârnații afumați stau bine lângă salamul, branzeturile sau dulciurile vecinului.

Coșurile au avut mare succes, fiind cumpărate mai ales de companiile care vor să-și recompenseze angajații sau colaboratorii. Familia lui Csaba Barabas produce vin de zeci de ani la Fizeșu Gherlii, conform Pro TV.

Sticlele lor erau nelipsite de la târguri, festivaluri şi evenimente de profil, însă anul acesta familia a schimbat tactica. Alături de vinul familiei au stat brânza măturată, costiţa de porc, slănină proaspăt afumată, bunătăţi de la alţi producători din zonă.

Cu toţii s-au aliat şi ca să facă faţă acestei perioade şi-au vândut împreună produsele. “Avem slănină, cârnaţi afumat, caltaboş, trei tipuri de salamuri. cârnaţi cu caşcaval pentru grill, cotlet crud-uscat. Acesta e coşul pofticios”, a declarat Ramona Moldovan, director general al Asociației Produs de Cluj (APC).

Coşurile cu surprize nu sunt o noutate pentru o florărie din Cluj-Napoca, însă până acum florile şi produsele care completau pachetul erau din import. Acum, inclusiv tradiţionalele crăciunițe sunt de la noi din ţară. “Am gândit trei tipuri de coşuri, coşul mic, care conţine o floare, un vin şi un produs dulce”, a menționat Loredana Florea, directorul unei asemenea florării.

Reţeta a avut succes. Numai în perioada sărbătorilor de iarnă s-au vândut sute de coşuri. Cele mai multe au fost cumpărate de companii, care au vrut să le aducă angajaţilor un strop de bucurie, mai ales că o mare parte dintre ei lucrează de acasă, iar petrecerile de Crăciun s-au anulat.

“Anul acesta a fost un an dificil, un an ciudat, în care angajaţii chiar s-au străduit mai mult decât până acum, şi am decis ca să recompensăm cu nişte coşuri cu produse tradiţionale româneşti”, spune Horațiu Bașa, directorul unei companii producătoare de aparate de măsurare.

“Am adunat produse din zona rurală, de la producători locali. Am avut ocazia să îi cunoaştem pe oamenii aceştia, îi admirăm foarte mult”, constată Florica Cira, director general la o companie de contabilitate. Preţurile pentru un coş generos încep de la 100 de lei şi pot ajunge până la 600 de lei, în funcţie de conţinut.

Comenteaza