Covrigul, mâncarea de criză a clujenilor

Covrigul, mâncarea de criză a clujenilor
Unităţile de acest gen, multe dintre ele deschise în ultima perioadă, se numără printre afacerile cele mai rentabile din centrul Clujului.
Vânzarea produselor de panificaţie este una din cele mai profitabile afaceri în centrul municipiului Cluj-Napoca. Având preţuri modice, covrigii aduc venituri consistente.

Proprietarii Simigeriei Petru, care a inagurat o asemenea unitate şi va mai deschide încă două la Cluj-Napoca în 2010, estimează pentru acest an o cifră de afaceri de trei milioane de lei pentru cele 19 unităţi din şase oraşe. Demarată pe ideea de afacere de familie, aceasta continuă proiectul străbunicului proprietarului, Petru Mancaş, care în 1937 a obţinut cartea de meşter, iar în 1940 brevetul de meserie şi a deschis o simigerie echipată cu utilaje germane. Cei care cumpără zilele acestea covrigi pe Bulevardul Eroilor primesc un pliant cu istoricul covrigilor, unii concepuţi după reţetele “păstrate la secret” ale lui Mancaş.

“Majoritate produselor urmează reţetele moştenite. Câteva dintre produsele noastre sunt rezultatul unui mix între reţetele tradiţionale de la 1900 şi adăugiri de ingrediente potrivite gustului consumatorului actual”, a precizat Mădălina Mancaş, manager de relaţii publice al Simigeriei Petru. Pe lângă covrigii cu mac, susan sau nucă, în cadrul unităţii sunt vândute şi câteva mărci înregistrate, covridog, covricheese şi covriking. Pe lângă covrigăria deschisă pe Eroilor, proprietarii vor mai deschide două unităţi cu acest brand, pe Memorandumului şi pe Napoca. Reţeaua simigeriei, patronată de strănepoţii lui Petru Mancaş, mai numără unităţi de profil în Iaşi, Piatra-Neamţ, unde se află sediul firmei, la Timişoara şi Bistriţa şi va ajunge anul acesta la 19 magazine.

La doar câţiva paşi pe Bulevardul Eroilor funcţionează de aproape un an, tot cu vânzare “la geam”, o patiserie-gelaterie, unitate care vinde atât covrigi la preţul de un leu, cât şi plăcinte sau îngheţată. Aceasta a fost deschisă acum un an ca gelaterie, însă reprezentanţii operatorului din Oradea au precizat că pe timpul iernii vor transforma spaţiul într-unul care va oferi produse de patiserie. Localul a avut un număr constant de clienţi, astfel că profilul secundar a fost păstrat şi în perioada verii, când a reînceput vânzarea îngheţatei. Pe strada Hermann Oberth este funcţională o altă unitate asemănătoare, care vinde exclusiv covrigi cu susan, mac şi sare. Deschiderea simigeriei din apropiere nu afectează vânzările covrigăriei, susţine una din angajate. Plecarea studenţilor pe timpul verii este mai degrabă cea care are un impact asupra vânzărilor, precizează aceasta.

Francezii au abandonat proiectul


Compania franceză Paul, specializată în “pain au chocolat”, croissante, prăjituri, pâini şi sendvişuri, a renunţat la închirierea fostului spaţiu al alimentarei de pe Bulevardul Eroilor, motivând prin preţul mare cerut de proprietar. Potrivit Mix Imobiliare, agenţia care a gestionat procesul de închiriere, noua patiserie trebuia să ocupe un spaţiu de 198 mp.


Nu se tem de criză

Reprezentanţii unora dintre covrigării spun că actuala criză nu constituie un impediment pentru dezvoltarea afacerii. “Simigeria Petru nu a fost şi nu este o afacere concepută în spiritul crizei economice. Toate produsele noastre contrazic ideea «covrigului de criză», covrigii noştri fiind susţinuţi de reţete tradiţionale moştenite, de ingrediente de calitate şi de o imagine puternică”, a mai menţionat Mădălina Mancaş. Pentru 2010 reprezentanţii simigeriei estimează o cifră de afaceri de trei milioane de lei.

Comenteaza