Cum a vorbit internetul despre Untold. ZIUA de CLUJ, lider local în spaţiul virtual

Cum a vorbit internetul despre Untold. ZIUA de CLUJ, lider local în spaţiul virtual
Laboratorul de cercetare OpenLab a realizat un raport inedit cu privire la prezența celui mai mare festival al Clujului în media digitală și în rețelele sociale. ZIUA de CLUJ conduce în topul mass-mediei locale la nivelul de apariţie a ştirilor pe 2016.

Au fost căutate articole și discuții legate de Untold în peste 100 de miliarde de conversații online provenind din 100.000 de surse, de la publicații mainstream la bloguri, forumuri de discuții, rețele sociale și de foto sau video sharing.
  
Cercetarea a fost făcută pe perioada 1 ianuarie 2015 până în prezent și a însumat analiza a 9.000 de conversații în peste 10 limbi, rezultate din căutarea după cuvintele cheie “untold cluj festival”, “#untoldfestival”, “#untold2015”, “#untold2016” .
  
Conversațiile analizate au scos la lumină aspecte legate de modul în care internetul a vorbit despre Untold. Chiar dacă numărul de mențiuni ale Untold nu a crescut din 2015, pagina oficială de Facebook a festivalului a explodat în 2016, cu 700.000 de like-uri, 100.000 de share-uri și 70.000 de comentarii, mai mult decât dublu față de anul trecut, precizează Emil Şteţco, directorul OpenLab.
 
Majoritatea materialelor referitoare la Untold au provenit din mass-media online, nu de pe rețelele de socializare sau bloguri. O publicație națională (dcnews.ro) a generat cel mai mult conținut despre festival, urmată de publicațiile clujene și de utilizatorii Twitter.

Utilizatorii “utomium” și “toniq” de pe forumurile softpedia, fotograful britanic Aaron Roberts, jurnaliștii clujeni Mihaela Trif, Ionuț Țene și Florina Pop se clasează în topul conversațiilor și materialelor pe această temă.
  
Engleza a fost în 2015 și 2016 cea mai utilizată limbă străină, însă limbile vorbite anul trecut - spaniola, franceza și suedeza - au fost anul acesta înlocuite de poloneză, spaniolă și maghiară, semn că Untold a reușit să aibă publicitate pozitivă în rândul americanilor, polonezilor dar și al olandezilor, fapt confirmat și de locația determinată a utilizatorilor analizați.
  
OpenLab este un laborator de cercetare înființat în 2016 în cadrul Facultăţii de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării Cluj-Napoca în colaborare cu compania clujeană Zetta Cloud și are ca scop creșterea competențelor și realizarea de analize cu impact social folosind date deschise. Competențele laboratorului acoperă analiza de date sociale, inteligența artificială și tehnologii Big Data. 

Raportul detaliat poate fi găsit aici

Comenteaza