Cum îşi aleg personalul de conducere investitorii din Cluj

Cum îşi aleg personalul de conducere investitorii din Cluj
Centrul de evaluare constituie una dintre cele mai eficiente metode de selecție și de identificare a nevoilor de dezvoltare a personalului din Cluj, fiind folosită tot mai des pe piața muncii de către firmele specializate în resurse umane, constată specialiştii în recrutare.

În județ, companii mari care au deschis investiții importante în zonă în ultimii ani au apelat la această metodă atunci când au dorit să angajeze personal pentru pozițiile de middle și top management, specialiști sau personal pentru posturi care necesită comunicare permanentă cu clienții sau cu partenerii de afaceri. Aceste centre au fost dezvoltate începând cu jumătatea secolului trecut, când creșterea masivă a economiei mondiale a impus nevoia de a găsi oameni capabili să îndeplinească condițiile cerute de diverse tipuri de afaceri. Odată adoptat acest proces de selecție, date fiind rezultatele sale în calitatea predicției performanței ulterioare a unui angajat, popularitatea lor a crescut treptat. 
 
Acum există un interes global în utilizarea centrelor de evaluare pentru că probele administrate în cadrul lor permit o evaluare mult mai bună a potențialului unui candidat sau angajat. „Din 2014 am înregistrat o creștere de peste 40% a numărului de angajatori care ne-au solicitat selecție sau evaluare prin assessment center. Un centru de evaluare nu este un loc de testare concret, ci presupune o serie de teste, scenarii și exerciții de simulare folosite alături de interviuri, o parte putând fi date și online. Aceste teste ne evidențiază într-un mod mult mai obiectiv care dintre candidați se va potrivi cel mai bine rolului solicitat și organizației beneficiare. Un astfel de proces de evaluare poate dura de la câteva ore la câteva zile”, a precizat Mădălina Buza, manager de proiect al agenţiei Inspire Human Resources Cluj.
 
Procesul de selecție la centrul de evaluare permite organizațiilor să vadă cum reacționează candidatul într-un mediu similar celui pe care ar urma să îl experimenteze la viitorul loc de muncă. Dacă o persoană vrea un post de management într-un call center poate primi jocuri de rol în cazul în care ar trebui să gestioneze prin telefon un client nemulțumit sau să medieze un conflict între subordonații din echipa sa. De asemenea, i-ar putea fi testată capacitatea de a lucra la mai multe sarcini sau abilitatea de a conduce o echipă virtuală. Toate aceste probe sunt dublate de interviuri bazate pe competențele propuse a fi măsurate la începutul evaluării.

Centrul de evaluare poate constitui o alternativă la metodele tradiționale de selecție sau poate fi utilizat în situația în care mai mulți candidați prezintă un nivel asemănător de compatibilitate cu cerințele postului, fiind dificil de luat decizia finală de angajare. În ultima perioadă se foloseşte metoda şi pentru evaluarea personalului din tehnologia informaţiei, în scop de angajare şi promovare, utilizând cu succes acest instrument și pentru angajații străini din companiile clujene. În acest caz, toată evaluarea s-a derulat în limba engleză. 

Comenteaza