Cum îşi selectează NTT DATA Romania partenerii: “Un factor important pe care îl caut este atitudinea față de business-ul pe care îl desfășoară”

Cum îşi selectează NTT DATA Romania partenerii: “Un factor important pe care îl caut este atitudinea față de business-ul pe care îl desfășoară”

Interviu cu Denisa Potra, tânăra care conduce departamentul care caută şi selectează parteneri externi pentru diverse proiecte din portofoliul NTT DATA Romania.

Denisa Potra, Head of Partners Management la NTT DATA Romania, ne-a permis să aruncăm o privire “în spatele cortinei”, într-o zonă mai puţin vizibilă, dar care are potenţialul de a oferi start-up-urilor sau companiilor clujene de tehnologie oportunităţi importante de business. Ea conduce departamentul care caută şi selectează parteneri externi pentru diverse proiecte din portofoliul NTT DATA Romania.

Reporter: Care sunt provocările poziţiei de Head of Partners Management, pe care o deţineţi în cadrul NTT DATA Romania?

Denisa Potra: Adaptarea continuă la cerințele exigente ale clienților și potențialilor clienți prin a alege și a furniza cele mai bune servicii oferite de către partenerii noștri, este provocarea de bază a acestei poziții. Practic, începând cu acest pas se conturează activitatea mea, aceea de a menține un echilibru între strategia de dezvoltare a companiei și cea a partenerilor noștri.

Implicarea mea nu se oprește doar la livrarea acestor servicii pe care le externalizăm, ci continuă prin urmărirea evoluției acestora în cadrul proiectelor și intervenția în momente de escaladare împreună cu colegii din Delivery Management.

Construiesc de cele mai multe ori echipe cu furnizori diferiți, care nu au culturi organizaționale asemănătoare, care sunt obișnuiți cu un mod de lucru destul de diferit, filtrele de percepție și comunicare sunt diferite și aici intervine activitatea organizatorică de a integra punctele conexe în beneficiul generării de business. Pot spune că mă asociez de cele mai multe ori cu un medic de gardă care trebuie să ia decizii în momente limită și care este bun coach pentru pacient.

Care este rolul partenerilor în proiectele NTT DATA Romania? Cum vă selectaţi partenerii?

Furnizorii de servicii joacă un rol extrem de important datorită faptului că vin să aducă un plus de valoare în cererile cu caracter special, și aici mă refer la acele solicitări în care timpul de livrare a unei echipe este de maxim două săptămâni, de cele mai multe ori pe tehnologii de nişă sau cu un grad de senioritate foarte mare.

Modul de selecţie a furnizorilor este deosebit de important pentru că, începând cu acest punct, pot previziona în măsură de 70% cum va decurge colaborarea noastră. În acest sens, există un proces riguros în care partenerii aplică pe baza unei documentaţii pusă la dispoziţie de către noi, care va fi analizată de către entităţile de specialitate din cadrul NTT DATA Romania pe baza unor criterii precum stabilitatea companiei, calitatea serviciilor, volume livrate anterior, competenţele, măsurile de securitate IT pe care aceştia le-au implementat în compania lor, recomandările clienţilor anteriori etc.

Ce competențe sunt cele mai importante, atunci când căutaţi un nou partener?

Pe lângă competenţele tehnice, care vin clar să completeze catalogul nostru de capabilităţi, un factor important pe care îl caut la un partener este atitudinea față de business-ul pe care îl desfășoară. Modul cum interacționam în cadrul discuțiilor inițiale dictează şi relaţia ulterioară. Faptul ca acesta poate demonstra că îşi respectă angajaţii și clienţii sunt semnale pozitive că vom avea o colaborare excelentă.

Ce tehnologii anticipaţi că vor fi cele mai căutate în viitor?

Cu toţii constatăm că suntem tot mai dependenți de tehnologie în orice formă a ei. Consider că se va dezvolta tot mai mult zona de iOT și digital transformation în vederea optimizării activităţilor zilnice pe care le întreprinde societatea. De asemenea, roboţii vor avea un rol tot mai important, iar tehnologiile care fac posibilă folosirea acestora se vor dezvolta tot mai mult. Pe termen mediu și scurt, ne putem concentra în continuare pe tehnologiile existente pe platforme  Microsoft și Java în zona enterprise (middleware). În continuare vor avea un trend ascendent și soluțiile bazate pe mobile și web.

Cât de extins este portofoliul de parteneri al NTT DATA Romania?

Ecosistemul de parteneri a ajuns în acest an la un număr de 50 de furnizori, atât în România cât și în Polonia, Ungaria, Serbia, Ucraina și Bulgaria. Suntem într-un proces continuu de a încuraja start-up-urile și companiile mijlocii să adere la acest program. Încurajăm diversitatea tehnologică și credem în parteneriate sustenabile și durabile.

Ce mesaj le transmiteţi antreprenorilor clujeni care doresc să devină parteneri ai unei companii precum NTT DATA Romania?

Dacă vă doriți un partener puternic cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul IT, care încurajează dezvoltarea companiilor și start-up-urilor de aproape 5 ani, atunci merită să vă opriţi atenţia asupra NTT DATA Romania. Alături de noi puteţi găsi cele mai bune practici de business și de inovaţie.

Aţi împlinit, în octombrie, 8 ani în NTT DATA Romania. Vă mai amintiți cum au fost primele luni?

Am început în cadrul companiei cu mari emoții pe o poziție de HR Trainee în departamentul de Integration & Career Development. Eram realmente speriată de avalanșa de informație nouă pe care trebuia să o acumulez astfel încât să pot fi pregătită în discuțiile de onboarding și individuale cu colegii tehnici. La fiecare sesiune de new joiner mă simţeam ca și cum aş da un examen de BAC, a fost destul de dificil și inconfortabil. Dar, cum este și vorba, cu cât ieşi din zona de confort mai des, cu atât evoluezi mai mult, prin urmare după trei luni în companie am început să am un trend ascendent, să descopăr cu fiecare interacţiune oamenii minunaţi, să înţeleg limbajele de programare, problemele pe care aceştia le întâmpină, iar ei să găsească în mine un sprijin atunci când aveau nevoie. Am învăţat enorm de multe de la fiecare coleg, ce a rămas de neprețuit este relația creată cu aceștia şi încrederea pe care mi-au oferit-o.

De asemenea, găseşti în cadrul companiei un sprijin real în a te dezvolta profesional și personal, chiar pot spune că este locul unde există şanse pentru fiecare persoană să îşi clădească o fundaţie solidă, urmând ca apoi fiecare să își aranjeze „cărămizile” în funcție de cum consideră oportun pentru el.

Ce oportunităţi i se dezvăluie unei persoane în momentul în care intră în echipa NTT DATA Romania?

Procesul de onboarding și integrare a fost și este deosebit de important pentru NTT DATA Romania, prin urmare fiecare coleg nou este pregătit în privința companiei și a șanselor de dezvoltare în cadrul acesteia. Avem echipe dedicate a caror activitatea esențială este de a oferi toată susținerea colegilor în funcție de bioritmul propriu.

Dacă ar trebui să le oferiţi trei sfaturi celor care acum fac primii paşi în companie, care ar fi acestea?

Când mă gândesc la primii mei pasi, îmi vine în minte citatul lui Thomas Jefferson, “If you want something you never had, you have to do something you’ve never done”. Aveți încredere în procesul de integrare și fiţi răbdători cu voi, fiindcă lucrurile bune se clădesc în timp. Vă rog să fiţi deschişi și să adresaţi întrebări colegilor, managerilor și mentorilor asignaţi. Doar în acest mod veţi reuşi să vă simţiţi cât mai aproape de cultura organizațională din cadrul firmei. Şi nu în ultimul rând, permiteți-vă să fiți întotdeauna diferiți și nu uitați să vă reinventați constant.

Cum îşi selectează NTT DATA Romania partenerii: “Un factor important pe care îl caut este atitudinea față de business-ul pe care îl desfășoară”
Denisa Potra este Head of Partners Management în cadrul NTT DATA Romania, cu responsabilitatea de a dezvolta portofoliul de companii partenere care dețin competente necesare business-ului. Departamentul susţine aceste companii prin implicarea expertizei deţinute de acestea într-o gamă variată de proiecte pe diverse tehnologii.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK

Comenteaza