Cum măsluiesc românii kilometrajul la mașinile second

Cum măsluiesc românii kilometrajul la mașinile second
Cum măsluiesc românii kilometrajul la mașinile second hand
Cum măsluiesc românii kilometrajul la mașinile second hand

Clienții care au un buget mic pentru a-și cumpăra un autoturism sunt cei mai vulnerabili în fața înșelăciunilor cu kilometri măsluiți sau daunelor ascunse, conform unui studiu realizat de platforma InspectorAuto.ro.

Acesta a fost efectuat în perioada ianuarie - mai 2019 pe un eșantion de 1.212 de anunțuri cu mașini second hand, care conțineau seria de șasiu. În studiu au fost incluse mașini în valoare totală de 17,5 milioane de euro care aveau 192 milioane km reali, iar în anunțuri numărul era mai mic cu 4,7 milioane km.

Această diferență reprezintă o fraudă de mii de euro, cumpărătorii plătind mai mult pentru mașinile respective. La cei 4,7 milioane km lipsă se adaugă și 2,1% mașini cu daune majore sau totale.

“Deși intermediarii de mașini au lăsat vizibilă seria de șasiu care permite verificarea istoricului de kilometri și de daune, un procent foarte mic de cumpărători ajung să își verifice mașina, majoritatea bazându-se pe noroc, pe falsa transparență a vânzătorului și pe cum arată mașina. Cumpărarea unei mașini este 90% emoție și 10% rațiune, iar vânzătorii de mașini știu asta foarte bine și o exploatează la maxim”, a declarat Mihai Cune, fondator al InspectorAuto.ro.

Kilometrajul real al mașinilor din studiu

- 14% cu peste 200.000 km reali
- 51,5% între 150.000 și 200.000 km reali
- 21,8% între 100.000 și 150.000 km reali
- 11,9% sub 100.000 km reali

Top cinci modele din cele 14% cu peste 200.000 km reali

- 403.000 km VW Passat 2.0 TDI, din 2013
- 315.000 km Mercedes E Klasse, din 2011
- 295.000 km VW Polo TDI, din 2010
- 276.000 km Audi A6, din 2010
- 265.000 km BMW Seria 5D, din 2014

Din toate mașinile verificate, 29% aveau kilometrajul dat înapoi, însumând 4,7 milioane km, iar 2,1% dintre ele aveau daune majore nedeclarate. Țările de proveniență ale mașinilor verificate au fost: Belgia – 30%, Olanda – 22,7%, Germania – 17,3%, Italia – 17,3%, Franța – 12,7%. Prețul mediu pentru o mașină second hand a fost 14.500 de euro, prețul maxim, 134.000 de euro, iar prețul minim, 2.500 de euro.

Constatările studiului

Preț peste 30.000 euro: 16,3% aveau km dați înapoi, nicio daună majoră
Preț 15.001 - 29.999 euro: 25% aveau km dați înapoi, 1,4% daune majore
Preț 10.001 - și 15.000 euro: 30,69% aveau km dați înapoi, 1,7% daune majore
Preț sub 10.000 euro: 34,4% aveau km dați înapoi, 3,4% daune majore

Segmentul de cumpărători cu un buget sub 10.000 de euro este cel mai predispus să ia țeapă, având cele mai mari șanse să cumpere o mașină cu kilometri dați înapoi sau cu daune majore ascunse. Mașinile verificate aveau seria de șasiu publicată pe anunț, adică oricine poate verifica dacă are kilometri reali sau daune ascunse.

InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand pe baza seriei de șasiu și are o bază de date de 6 milioane de înregistrări. 

Comenteaza