Dezvoltarea afacerilor pe internet îi ajută pe antreprenori să îşi rotunjească veniturile sau să facă economii în această perioadă. Nici pe internet banii nu vin însă fără efort, au constatat la Cluj specialiştii în domeniu.
“Businessul pe internet de la noi este încă rudimentar, nu s-a dezvoltat la capacitate maximă. Antreprenorii încă nu şi-au dat seama că o afacere pe internet nu se opreşte la crearea unui site. Succesul, deci internaţionalizarea, presupune investiţie şi muncă”, a declarat Peter Barta, director al Fundaţiei Post-Privatizare, cu ocazia Online Business Forum .
Consultanţii din
sectorul informaticii sunt de părere că deşi Clujul se bucură de prezenţa unor
mari nume din domeniul tehnologiei percepţia afacerii pe internet nu diferă cu
mult de ceea ce se întâmplă în restul ţării. “în afară Clujul este perceput ca
un fel de
Printre avantaje se numără costurile reduse, evitarea cheltuielilor cu spaţiile de expunere, pătrunderea mult mai uşoară pe alte pieţe, evoluţia mai rapidă. “Am început afacerea la Cluj în 2007 cu câteva filme. Am ajuns la 15.000 de filme vizitate şi trei milioane de vizitatori unici pe lună, iar în 2009 am fost evaluaţi la 2,5 milioane de euro”, spune Sergiu Biriş, director Trilulilu.ro. Penetrarea internetului în România a ajuns la 41%, media de vârstă a utilizatorilor nu trece de 40 de ani, iar informaticienii spun că mai este spaţiu de dezvoltare. “Din păcate, avem o notorietate foarte proastă. Frauda pe internet ne-a adus o anume notorietate, iar acest lucru ne afectează şi businessul”, susţine consultantul Ciprian Stăvar.