Cum se pregătesc românii de Paște și pe ce își cheltuie banii

Cum se pregătesc românii de Paște și pe ce își cheltuie banii

70% dintre românii din mediul urban își petrec Paștele acasă, cu familia sau prietenii, în timp ce doar 12% intenționează să plece în vacanță în țară sau în străinătate, potrivit un studiu realizat de iSense Solutions.

Sărbătoarea Paștelui este abordată într-o manieră tradițională de cei mai mulți români: cumpărături masive, vopsirea ouălor, reunirea întregii familii la masa de duminică, preparate tradiționale. Acest lucru se datorează specificului spiritual al acestui eveniment, 55% dintre românii din mediul urban considerându-l drept cea mai importantă sărbătoare religioasă din an. 

Pentru majoritatea românilor Paștele reprezintă un prilej de a petrece timp împreună cu familia (76%) și de a se bucura de tradiții (69%), iar doar 20% văd această sărbătoare ca pe o ocazie de a se distra cu prietenii. În ceea ce privește vacanțele de Paște, 8% dintre românii din mediul urban au în plan să călătorească undeva în România, în timp ce 4% s-au pregătit pentru o vacanță în străinătate.

Jumătate dintre români consideră că această sărbătoare îi împinge să cheltuiască prea mulți bani, iar 33% sunt de părere că petrec prea mult timp în magazine pentru cumpărături în această perioadă. Cu toate acestea, 22% își planifică cheltuielile astfel încât să economisească din timp bani pentru această sărbătoare, 7% rezervă din timp o călătorie în țară sau în străinătate pentru vacanța de Paște, iar 76% cumpără alimentele și băuturile necesare cu cel puțin 2-3 zile înainte de sărbătoare.

Pregătirea mesei de Paște reprezintă responsabilitatea întregii familii pentru 35% dintre români, doar a cuplului pentru 44% dintre români, în timp ce doar 3% vor merge la restaurant și 1% vor apela la servicii de catering. Pentru 13% altcineva din familie (părinți, rude) va pregăti masa specifică acestei sărbători.

În ceea ce privește preparatele preferate, 64% dintre români pregătesc mâncare tradițională (friptură de miel, ouă roșii, drob), 33% vor combina preparatele tradiționale cu cele moderne (gourmet, vegan), în timp ce doar 3% vor pune pe masă doar produse moderne (gourmet, vegan).

Paștele reprezintă și un moment de reflecție privind risipa de alimente și alte probleme ale societății. 45% dintre românii din mediul urban consideră că se gătește prea multă mâncare care nu se consumă și se aruncă, iar 46% se gândesc în preajma Paștelui mai mult la persoanele care au nevoie de ajutor financiar sau spiritual.

Pentru 71% Paștele ideal înseamnă să petreacă timp de calitate împreună cu familia, cu prietenii sau cu persoana iubită, 54% să vopsească ouă cu familia, 53% să se odihnească, 25% să meargă la cumpărături, 21% să facă acte de caritate și 19% să meargă la evenimente cu specific de Paște (târguri, concerte).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 500 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare este de 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

Etichete
Comenteaza