Cum sunt păcălite companiile. Ghid de evitare a escrocheriilor

Cum sunt păcălite companiile. Ghid de evitare a escrocheriilor
Escrocheriile care ţintesc companiile mici pot fi de diferite feluri: de la facturi pentru reclame sau pentru înregistrări în cataloage ce nu au fost comandate niciodată la oferte suspecte pentru consumabile.

Operatorii companiilor mici şi persoanele ce deţin un site propriu sunt surprinşi de scrisori nesolicitate, prin care sunt avertizaţi că domeniul acestora de internet este pe cale de a expira şi trebuie reînnoit sau le este oferit un nou domeniu similar cu cel actual, atenţionează Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (InfoCons).
 
Dacă aveţi înregistrată denumirea unui domeniu, verificaţi cu atenţie orice notificare de reînnoire a domeniului sau facturi pe care le primiţi. Cu toate că notificarea poate fi autentică, în acelaşi timp este posibil ca aceasta să fie trimisă din partea unei companii care încearcă să vă convingă să vă înscrieţi sau din partea unui escroc.
 
Verificaţi dacă notificarea de reînnoire corespunde exact cu denumirea domeniului dvs, dacă notificarea de reînnoire este trimisă de către compania cu care v-aţi înregistrat iniţial denumirea domeniului, dar verificaţi şi înregistrările dvs pentru a afla data actuală de expirare a denumirii existente a domeniului.
 
Escrocheriile ce vizează înregistrarea într-un catalog sau publicitatea neautorizată implică încercarea de taxare a unei companii pentru o înscriere sau reclamă într-o revistă, ziar sau catalog sau ghid de companii.

Escrocheria poate apărea sub forma unei propuneri pentru un abonament deghizate într-o factură pentru o înregistrare într-un catalog internaţional comercial, fals. Puteţi fi convinşi să credeţi că răspundeţi unei oferte de înregistrare gratuită, pe când în realitate oferta este pentru înregistrări pentru care ulterior vi se va solicita plata.
 
O altă abordare comună utilizată de către escroci este de a suna o firmă solicitând confirmarea datelor cu privire la o reclamă pe care aceştia pretind că a fost comandată. Este posibil ca escrocul să citeze o intrare autentică sau o reclamă pe care compania a publicat-o într-o altă publicaţie sau catalog pentru a vă convinge că aţi utilizat într-adevăr serviciul escrocului.
 
Printr-o escrocherie ce implică returul unui fax vi se poate oferi orice de la diete uimitoare la afaceri fantastice, înregistrări în catalogul de companii şi înscrieri în concursuri - tot ce trebuie să faceţi este să trimiteţi un fax la un număr cu tarif special.

Tarifele pentru acest tip de faxuri pot să ajungă până la 6 dolari/minut. Escrocii se vor asigura că expedierea faxului dvs durează câteva minute, acest lucru ducând la ridicarea costului facturii telefonice.
 
Escrocheriile cu consumabile implică primirea şi taxarea pentru bunuri, pe care nu le-aţi comandat. Adesea vizează bunuri şi servicii pe care le comandaţi în mod regulat (hârtie, cartuşe pentru imprimantă, bunuri pentru întreţinere sau publicitate). 
 
Este posibil să primiţi un apel telefonic de la cineva care pretinde a fi „furnizorul dvs obişnuit", comunicându-vă că oferta acestuia este specială sau limitată pentru o perioadă de timp. Dacă conveniţi achiziţionarea bunurilor ce vă sunt oferite, riscaţi să achitaţi la suprapreţ şi să primiţi produse de calitate proastă.
 
InfoCons este o asociație de consumatori neguvernamentală, ce apără drepturile consumatorilor, membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
 
Ghid  de bune practici

  • Asiguraţi-vă că personalul responsabil cu procesarea facturilor şi răspunderea la telefon este informat cu privire la aceste escrocherii. Cel mai adesea, aceştia vor fi punctul de contact pentru escroci. Verificaţi întotdeauna faptul că bunurile şi serviciile au fost atât comandate, cât şi livrate înainte de a achita o factură.
  • Nu oferiţi niciodată şi nu clarificaţi nicio informaţie cu privire la compania dvs afară de cazul în care cunoaşteţi scopul pentru care vor fi utilizate informaţiile.
  • Nu acceptaţi o propunere de afaceri la telefon - solicitaţi întotdeauna o ofertă în scris. În cadrul companiei dvs limitaţi numărul de persoane cu acces la fonduri sau care sunt autorizate să aprobe achiziţii.
  • Prin procedee de management eficient producerea escrocheriilor poate fi împiedicată. Existenţa unor proceduri clar definite pentru verificarea, plata şi gestionarea conturilor şi a facturilor reprezintă un mijloc de apărare eficient.
  • Dacă la telefon vi se spune că aţi comandat sau autorizat un anumit lucru şi nu vi se pare că este adevărat, e normal să cereţi o dovadă.
Comenteaza