Curățenia, un business de 37 de milioane de euro la Cluj

Curățenia, un business de 37 de milioane de euro la Cluj
Curățenia, un business de 37 de milioane de euro la Cluj
Curățenia, un business de 37 de milioane de euro la Cluj
Curățenia, un business de 37 de milioane de euro la Cluj

Clujul deține 7,3% din piața națională a serviciilor de curățenie, societățile locale din acest domeniu realizând afaceri anuale de 133 de milioane de lei.  

Cele mai mari 10 companii din piața locală au concentrat 16% din cifra de afaceri totală a industriei în 2018, fiind deținute în proporție de 100% de persoane fizice și juridice românești, potrivit celei mai recente analize a agenției de consultanță financiară KeysFin.

Afacerile de curățenie (întreținerea curățeniei, curățenia generală sau postconstrucție) au urcat cu 21% față de 2017, respectiv cu 120% față de 2009, ajungând la 1,8 miliarde de lei în 2018. Analiștii estimează continuarea ritmului de creștere la aproape 2 miliarde de lei în 2019 și stabilizarea pieței în 2020. 

„Piața locală de curățenie a crescut susținut în ultimii 10 ani, atât datorită creșterii nivelului de trai și avansului tehnologic (echipamente profesionale care reduc numărul angajaților implicați în acest proces), cât și datorită accesibilității domeniului - forța de muncă cu un cost relativ redus, care are o productivitate de două ori mai mare.

Deși pe de o parte ne așteptăm la un impact negativ al pandemiei, mizăm pe flexibilitatea antreprenorilor români de a se adapta, prin diversificarea portofoliului de servicii, precum serviciile de dezinfecție, pentru care cererea e în creștere. În 2020 și în anii următori cuvântul de ordine va fi siguranța, iar siguranța sanitară, mai ales în spațiile accesibile publicului, se obține apelând la firme specializate”, a declarat Roxana Popescu, managing director al KeysFin.

Analiștii consideră că piața de curățenie se va stabiliza pe cele segmente majore (comercial - clădiri de birouri, magazine; industrial - depozite, spații de producție, hale industriale, parcări subterane, spații care necesită operațiuni de specifice de curățenie, și rezidențial - case sau apartamente).

În topul celor mai mari companii de curățenie după cifra de afaceri pe primul loc se află Fabi Total Grup (46,2 milioane de lei, 2,5% din total), Coral Impex (37,8 milioane de lei, 2,1% din total) și Libro Events (36,5 milioane de lei, respectiv 2% din total).

În ceea ce privește profitabilitatea, compania care a făcut curățenie cel mai eficient, din punctul de vedere al business-ului, este Curat cu Adevărat, care a obținut un profit de 4,5 milioane de lei. Aceasta e urmată de Coral și Omcro.

Bucureștiul se află pe primul loc, cu o cifră de afaceri de 531 milioane de lei, reprezentând 29% din total, județul Cluj pe locul secund, cu afaceri de 133 de milioane lei și 7,3% din total, iar Prahova se clasează pe poziția a treia, cu o afaceri de 101 milioane de lei și 5,5% din total.

În 2018 existau 27,4 mii de angajați, cu 2,6% mai mulți decât în 2017. Un rezultat pozitiv al acestei piețe este și dublarea productivității salariaților. Costul mediu per angajat a crescut cu 140% în perioada 2009-2018.

Odată cu conștientizarea importanței prevenirii răspândirii coronavirusului, regulile de curățenie au devenit din ce în ce mai clare și stricte, atât pentru persoane, cât și pentru mediul privat, reprezentat de unități publice – terase, saloane, magazine alimentare și hipermarketuri, și companii – spații de birouri, fabrici, hale.

Prezența produselor de dezinfecție în orice spațiu deschis publicului, cât și dezinfectarea periodică a spațiilor private traficate reprezintă cerințe obligatorii în momentul de față, iar firmele de curățenie românești s-au adaptat și oferă soluții competitive pentru mediul de afaceri local.

Comenteaza