Dacia Service Cluj rupe contractul cu Asirom. „E dezastru!”

Dacia Service Cluj rupe contractul cu Asirom. „E dezastru!”
Dealerul Dacia-Renault din Cluj-Napoca a reziliat contractul cu Asirom pentru poliţele de răspundere civilă auto (RCA). Conform OTC Group, maşinile avariate stau blocate la reparaţii deoarece asiguratorul refuză să achite sumele cuvenite.

„E dezastru, se lucrează foarte greu cu Asirom, refuză dialogul, iar maşinile stau de mai mult timp să fie programate la reparaţii. Am avut 12 maşini în această situaţie, din care am reuşit să rezolvăm 6. Luni am reziliat contractul cu ei.

Asirom a vrut să profite de oportunitatea de piaţă ivită la falimentul Astra, a urcat de la o cotă de piaţă de 1,5% la 25%, dar a fost depăşită de situaţie, pentru că nu avea bani să plătească despăgubirile. Societatea face parte, totuşi, dintr-un holding puternic, Vienna Insurance Group (VIG), ce deţine şi Omniasig, chiar se vorbea despre unificare, însă aceasta nu s-a mai produs.

Poate preferă să o lase să moară. Văd că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) tace în privinţa situaţiei de la Asirom. Din toate aceste probleme ale asiguratorilor, Astra, Carpatica, City Insurance, Euroins – chiar dacă aceasta dă mai nou semne de redresare – au de suferit cel mai mult reparatorii.

În cazul Carpatica, Direcţia Naţională Anticorupţie a deschis un dosar pentru recuperarea a 600.000 de lei la buget, procesul se va prelungi, dar nu interesează că reparatorii au de recuperat 6-7 milioane de lei”, avertizează Petru Turc, director general al OTC Group Cluj (Dacia Service Cluj Feleac).
 
Rezilieri în masă la nivel naţional
 
Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan din România (ACODAREN) a reziliat 55 de contracte cu Asirom, noul lider al pieţei asigurărilor RCA, şi susţine că societatea foloseşte aceleaşi metode ca Astra şi Carpatica, asiguratori intraţi în faliment.
 
„Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii. Odată cu apariţia problemelor de lichidităţi la asigurator, apar şi întârzierile la plată către service, iar datorită lipsei penalităţilor de neplată în contract ajung de ordinul lunilor.

În acest timp, asiguratorul încasează prime, reuşind astfel să-şi amelioreze temporar lichiditatea. Asirom ne datorează peste 1,3 milioane de lei, având întârzieri la plată de ordinul zecilor şi sutelor de zile. 
 
Avem peste 100 de maşini în diferite etape de reparaţie care aşteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienţii noştri încep să fie iritaţi de aceste întârzieri. Noi suntem cu mâinele legate, constrânşi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă faţă de noi.

Calitatea şi originea pieselor nu este asumată de asigurator. Există cazuri în care aceste piese au origine îndoielnică sau sunt chiar contrafăcute”, a declarat Marius Ghiban, directorul ACODAREN. 
 
Termen de remediere depăşit
 
Asociaţia precizează că legislaţia prevede că păgubiţii RCA sunt liberi să îşi aleagă service-ul fără constrângeri din partea asiguratorului. ACODAREN reprezintă interesele a 62 de societăţi şi are 100 de puncte de service la nivel naţional. Asirom a anunţat că şi-a majorat cu 50 de milioane de lei capitalul social, până la 265 de milioane, ca urmare a unei decizii a acţionarilor din 2014. 
 
„Această majorare de capital marchează încă o dată încrederea pe care VIG o are în compania noastră și în potențialul pieței de asigurări din România. Acționarii au certitudinea că această investiție va consolida poziția Asirom în topul companiilor de asigurări din țară și că va avea un impact pe termen  lung în dezvoltarea asigurărilor din România”, preciza conducerea Asirom.

Totuşi, în această lună acţionarii au mai aprobat o infuzie de capital, de 170 de milioane de lei. Societatea a fost preluată în 2007 de VIG, lider al asigurărilor în Europa Centrală şi de Est, grup ce înglobează 50 de companii din 25 de ţări, cu 40.000 de angajaţi.  
 
„Din controlul efectuat la cele nouă societăți autorizate să vândă polițe RCA, având ca obiect modul de determinare a categoriilor de riscuri omogene, modul și corectitudinea estimării daunei medii și a frecvenței daunelor, precum și calitatea și corectitudinea datelor și a metodelor actuariale folosite de asigurători au fost identificate neregularități în cazul Carpatica Asig și City Insurance, care se află deja în programe de redresare, în timp ce în cazul Asirom a fost prelungit termenul de remediere până la 15 august 2016”, relevă ultimul raport de control al ASF. 
 
Încasări de 2 miliarde, despăgubiri de 1 miliard
 
Piaţa RCA, jumătate din asigurările generale din România, a crescut în primul semestru, în contextul temperării dinamicii primei medii și al consolidării echilibrului financiar pe această clasă de asigurări, obținute în pofida unei deteriorări a daunalității în trimestrul II, potrivit ASF. Primele subscrise au însumat 2 miliarde de lei, în avans de 33% față de aceeași perioadă din 2015, în condițiile în care numărul contractelor s-a ridicat la 2,7 milioane, în creștere cu 5,6%. 
 
Prima medie a fost de 793 lei. În primul trimestru, însă, dauna medie a crescut la 6.218 lei, mai mare cu 8% față de trimestrul I 2016. Societățile de asigurare au plătit în prima jumătate a anului 140.646 dosare, valoarea despăgubirilor brute achitate ridicându-se la 1 miliard de lei. În pofida creșterii daunalității, asigurătorii au acoperit aproape integral daunele și celelalte costuri din primele brute încasate.

„Am avut RCA la Euroins, Carpatica şi Astra. Când am lovit un vecin, eram la Euroins, am fost amândoi la poze, i-au reparat maşina în câteva zile şi în două săptămâni i-au dat banii pe operaţiune. Am fost lovit de cineva de la Astra, am depus dosarul şi au intrat ăia în faliment şase zile mai târziu. Am ajuns să repar maşina pe banii mei”, relatează un şofer păţit.

Comenteaza