Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania: "Nu văd de ce nu am avea pe viitor centrele orașelor libere de circulația auto "

Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania: "Nu văd de ce nu am avea pe viitor centrele orașelor libere de circulația auto "

Conceptele de sharing au început să fie tot mai prezente în rândul populației tinere și vor înlocui treptat modelul clasic, păgubos, în care deținem un număr mare de mașini, care ocupă spații generoase de parcare și contribuie intens la poluarea orașelor, anticipează Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Automatizarea și digitalizarea vor revoluționa modelul clasic de transport terestru. Prin urmare, vom putea conduce mai ușor, controla mai bine funcțiile mijlocului de transport și, nu în ultimul rând, vom putea respira aer mai curat. Iar inteligența artificială ne va aduce, pe lângă smartphone-ul indispensabil azi, Smart Car-ul de mâine, pe care-l vom conduce într-un Smart City. Nu sunt extrase dintr-un scenariu de film, ci previziunile pe care le fac reprezentanții companiilor IT, al căror rol în configurarea viitorului e tot mai activ. 

Metz: Automobilul electric va înlocui modelul clasic

„În această perioadă, lumea a folosit și mai mult tehnologia, ceea ce a condus la creșterea dorinței de a utiliza tehnologia pentru a dezvolta un viitor mai bun și pentru a asigura sustenabilitate. Dezvoltarea rapidă a automobilului electric autonom va revoluționa modul nostru de a gestiona resursele. Conceptele de sharing au început să fie tot mai prezente în rândul populației tinere și vor înlocui treptat modelul clasic, păgubos, în care deținem un număr mare de mașini, care ocupă spații generoase de parcare și contribuie intens la poluarea orașelor. Acest concept va fi schimbat în viitor și va trebui să ne obișnuim să migrăm către conceptele moderne de transport, care, desigur, vor aduce un progres tehnologic semnificativ. Nu văd de ce nu am avea pe viitor centrele orașelor libere de circulația auto și imensele suprafețe de parcare să fie ocupate de natură, vegetație”, mărturisește Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania. 

Prin intermediul tehnologiei, viitorul începe însă de azi. „Constructorii auto și furnizorii acestora trebuie să coopereze cu industria IT pentru a putea asigura împreună funcții noi foarte sigure și de calitate cu adevărat bună”, observă Claus Gruber, inginer expert în software auto și co-autor al unui studiu care are ca finalitate o industrie auto bazată exclusiv pe software. „În viitor, autovehiculul va fi optimizat la fiecare trei luni. Prin actualizarea sistemului vor fi asigurate funcții noi și elemente de securitate, așa cum suntem obișnuiți noi în prezent de la telefoanele inteligente și laptopuri“, explică Gruber, potrivit GreatNews.

Amintind că giganți ai industriei de tehnologie, precum Apple și Google, doresc să se implice în transportul viitorului, Deutsche Welle citează îndrăzneața întrebare formulată de publicația „Wirtschaftswoche”: „Cum ar fi dacă giganții industriei software ar degrada Germania, mândră de industria ei auto, la statutul de banc de lucru extins?”. 

În România, inteligența artificială și cybersecurity care dezvoltă sistemele de conducere asistată și autonomă sunt cuvintele de ordine ale angajaților grupului Continental, care lucrează în modul „Agil” și digital. Potrivit lui Christian von Albrichsfeld, șeful Continental România, „Industria automotive trece printr-o transformare ce determină o creștere tot mai accentuată a unei mobilități autonome, conectate, sigure și fără emisii. Activitățile din centrele R&D din România, axate pe software și sisteme, reușesc să aducă viitorul în fața noastră. La fel de importantă, misiunea unităților de producție, concentrată pe calitatea produselor fabricate și livrate clienților, contribuie din plin la o evoluție durabilă și sustenabilă a companiei”.

Transportul auto al viitorului, din ce în ce mai aproape

Tot de transportul auto al viitorului care e mai aproape decât ne imaginam ține colaborarea dintre grupul german industrial Bosch și Microsoft. Cele două entități dezvoltă o platformă software de conectare fără probleme a vehiculelor la Cloud, bazată pe Microsoft Azure și care va încorpora module software Bosch. „Colaborarea noastră cu Bosch reunește expertiza unuia dintre cei mai importanți furnizori auto din lume cu puterea Cloudului Microsoft, IA și GitHub”, a precizat Scott Guthrie, vicepreședinte executiv, Cloud + IA, Microsoft.

Transportul auto de mâine nu va mai aminti decât vag de cel de azi, pentru că vom conduce automatizat, cu ajutorul inteligenței artificiale, vehicule acționate electric, iar industria software contribuie deja din plin la aceste planuri, inclusiv la platformele Share-Mobility care decongestionează marile aglomerări urbane.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza