Foto De ce a renunţat la meseria ei o tânără medic veterinar din Cluj şi a început o afacere cu o investiţie de doar 70 de lei

De ce a renunţat la meseria ei o tânără medic veterinar din Cluj şi a început o afacere cu o investiţie de doar 70 de lei
De ce a renunţat la meseria ei o tânără medic veterinar din Cluj şi a început o afacere cu o investiţie de doar 70 de lei
De ce a renunţat la meseria ei o tânără medic veterinar din Cluj şi a început o afacere cu o investiţie de doar 70 de lei
De ce a renunţat la meseria ei o tânără medic veterinar din Cluj şi a început o afacere cu o investiţie de doar 70 de lei

Irina Rusu ar fi putut să fie medic veterinar în Cluj, dar s-a regăsit însă într-o altă activitate pe care a transformat-o într-un business cu o investiţie iniţială de doar 70 de lei.

Banca Transilvania s-a impilicat alături de Ziarul Financiar într-un proiect menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Irina Rusu a început o afacere de la zero investind iniţial doar 70 de lei, a transmis zf.ro. 

După cei şase ani de facultate la USAMV, un an de pregătire şi doi de doctorat, Irina Rusu a considerat că i se părea tot mai dificil să se regăsească în această meserie. S-a regăsit însă într-o altă activitate pe care a transformat-o într-un business.

"În timpul facultăţii, făcusem un curs de design grafic şi am înţeles că asta îmi aduce mai multă plăcere şi mult mai puţin stres, aşa că treptat am făcut acest salt profesional”, a declarat antreprenoarea din Cluj. 

Aşa a prins contur şi culoare Urban Tale, un atelier unde papetăria, caligrafia şi mesajele personalizate fac casă bună împreună, în Cluj-Napoca. Proiectul a pornit de fapt în februarie 2016. „Am fost mereu pasionată de papetărie şi acest prim pas a fost un vis şi o plăcere puse în practică.”

Investiţia iniţială a fost de fix 70 de lei, cât a costat-o să facă primul set de cartoline cu mesaje mai diferite decât ce se găsea atunci prin librării. Deşi punea toată pasiunea la bătaie, nu a luat prea în serios Urban Tale până anul trecut, când a început să şi câştige din asta, nu doar să reinvestească puţinul pe care îl făcea din vânzări. Până în 2020, Irina era freelancer în graphic design şi social media management, iar Urban Tale a fost mult timp doar un hobby.

Irina Rusu este one-woman show în acest proiect, făcând totul singură: de la design la poze, de la căutat producţie la împachetat, de la comunicat online la trimis colete. Estimează că din activitatea Urban Tale a avut în 2020 un profit de 20.000 de euro.

„Urban Tale este un hobby în continuare pentru că reinvestesc aproape tot profitul pentru a crea produse noi mai faine şi mai scumpe. Stocurile costă mult, iar producţia la cantităţi mici este un efort destul de mare. Acum am plătit facturi măricele pentru tricouri brodate, ceşti şi calendare pentru 2022”, declară Irina Rusu. 

Afacerea ei înseamnă, de altfel, o colecţie întreagă de cartoline cu mesaje, stickere, calendare, plannere, tricouri sau căni, acestea din urmă fiind şi cele mai apreciate, mai ales că pot fi oferite cadou.

„Am început cu cartoline cu mesaje de dragoste, dar altfel: «Vreau să îmbătrânim împreună» sau «Mi-e bine cu tine» sau «Îmi place cum gândeşti». Acum am lansat stickere, calendare/plannere, tricouri cu mesajele «Let’s make bunul-simţ cool again» sau «Niciodată nu este prea târziu să îţi vezi de treaba ta» sau «Cearcăne de fericire».”

Aproape totul ia naştere la Cluj, însă tricourile şi ceştile sunt făcute în afara României, în Uniunea Europeană, fiind ulterior personalizate de ateliere locale. Urban Tale funcţionează în proporţie de 90% prin magazinul online şi de 10% prin vânzările prin intermediul colaboratorilor. Printre ei, se numără Bookstory şi Collect Stories de la Cluj.

Despre 2020, Irina spune că a fost un an bun, în ciuda pandemiei. Produsele Urban Tale sunt pentru acasă şi birou, pentru familie şi prieteni, aşa că, chiar dacă oamenii au păstrat o distanţă fizică, micile cadouri de la distanţă au fost încă de interes.

 

Comenteaza