Designerul care aduce veselia de după criză
- Scris de Calin Poenaru
- 05 Apr 2012, 23:03
- Economie
- Ascultă știrea

Ambiţioasă, expansivă, atentă la detalii şi mereu în mişcare, se simte bine şi în cizmele de cauciuc de pe şantier, şi în pantofii Chanel de la întâlnirile de business. În acest an va aduce în premieră în România decoraţiunile Ralph Lauren şi Christian Lacroix. Creaţiile a la Cluj nu au trecut neobservate: revista Vogue Italy a dedicat un spaţiu generos proiectului său de la Belvedere.
Mergeţi pe o concepţie internaţională sau tradiţională?
Considerăm că suntem pionieri în decorare aici: îi ajutăm pe oamenii care apelează la noi să se definească. Spaţiul în care noi ne desfăşurăm activitatea este la acelaşi nivel ca orice showroom din Paris sau Londra, poate fi transferat acolo oricând. Mie îmi place clasicul, folosesc elemente din trecut, pe când asociata mea, Ioana Mezei, merge pe contemporan. Important este că ne completăm.
Aţi făcut cursuri la Londra, cu Kelly Hoppen. Se poate spune că aţi reuşit să pătrundeţi în elita designului?
Tocmai am semnat contractul cu Ralph Lauren, brand pe care îl vom aduce în premieră în România, însă negocierile au fost foarte dificile, au durat doi ani. I-am convins să vină în inima Transilvaniei; se mirau că nu suntem din Bucureşti, era ceva nou pentru ei. Textilele decorative vor veni aici direct din SUA. Ralph Lauren va ocupa un sector special. Tot din acest an vom aduce brandul Christian Lacroix.
Veţi aduce Ralph Lauren şi pe partea de fashion, chiar dacă e un domeniu diferit?
S-ar putea să colaborăm şi pe această linie, colega mea are preocupări în acest sens.
Care este proiectul cel mai important la care aţi lucrat?
Sunt mai multe. Proiectul Belvedere Society Club, unde am adus echitaţia într-un spaţiu public, a apărut şi în revista Vogue Italy. Mai sunt şi "corabia" din Iulius Mall, reşedinţe sau pensiuni din Elveţia, Austria sau Franţa. În prezent lucrăm la două proiecte publice şi cinci private.
Cam de la ce valoare a apartamentului îţi poţi permite un decorator?
Poţi să decorezi şi o garsonieră, important este ca locuinţa să reflecte personalitatea, iar aici intervine consultantul. Eu nu sunt adepta caselor tip showroom, adică să îţi iei mobilierul de la magazin şi să îl duci în locuinţă. Misiunea noastră este să îl ajutăm pe om să îşi facă un spaţiu care să îl reprezinte ca personalitate.
Ce sumă este necesară pentru redecorarea unui apartament, cu două camere, pentru a ne simţi ca şi cum am intra în altă casă?
Se poate face şi cu 2.500 de euro. Mulţi dintre cei care apelează la noi constată cu suprindere că ies mai bine în final decât dacă îşi cumpără ceea ce le trece prin cap pentru că noi, decoratorii, putem să sugerăm materiale bune mai ieftine sau la care avem o reducere mai mare decât găsesc ei în cataloage.
Cum v-aţi gândit la "corabia pentru copii" din Iulius Mall?
Pur şi simplu treceam prin mall şi m-am gândit că s-ar preta aşa ceva. Le-am sugerat ideea celor de acolo, iar ei au acceptat. Mă bucur că a ajuns să aibă un asemenea succes.
Se simte criza în acest domeniu?
Aş spune că nu, cererea nu s-a diminuat. În schimb, muncim câte 12-14 ore pe zi, în funcţie de proiect. Acum am un interviu, apoi mă duc pe şantier, iar seara am o întâlnire de afaceri.
Câţi bani trebuie investiţi într-un asemenea business? Cum măsuraţi satisfacţia clientului?
E greu de spus cât am investit, noi trebuie să fim mereu în pas cu tendinţele. Nu prea îţi permiţi să acumulezi stocuri. Cifra noastră de afaceri anuală este cam de 400.000 de euro. Noi mergem din aproape în aproape, nu ne întindem mai mult decât ne ţine plapuma. Dacă există clienţi mulţumiţi, ne recomandă şi altora. Satisfacţia o constaţi şi din reacţii: unii ne trimit flori în fiecare an.
Ce percepţie există faţă de decoratori?
Noua conducere a Ordinul Arhitecţilor din România şi-a deschis porţile de interes pentru piaţa locală. Şi-au dat şi ei seama că nu le pot face pe toate şi apelează tot mai mult la noi.
Studenţii cum se prezintă? Lucraţi cu ei?
Aş spune că am lucrat mai bine cu studenţii de la arte plastice decât cu cei de la design.
Care sunt tendinţele acestui an?
Se merge pe elemente naturale, pe alăturarea cu natura, iar culorile predilecte sunt vii: turcoaz, roşu şi verde. Vrem să aducem veselia pentru perioada de după criză.
Genoveva Hossu
* Absolventă a Kelly Hoppen Design School (Londra)
* Licenţiată a Facultăţii de Studii Europene
* Managing partner Primera-Interiors
* Vicepreşedinte al Asociaţiei Femeilor de Afaceri Cluj
* Participantă la târgurile Fiera (Milano), Maison&Objet (Paris), Heim Textil (Frankfurt)
* A apărut cu proiectul Belvedere Society Club în Vogue Italy