Update Foto Două supermarketuri din Cluj, amendate și închise. Vindeau mezeluri expirate și legume mucegăite
- Scris de Ziua de Cluj
- 14 Apr 2020, 17:56
- Economie
- Ascultă știrea
Inspectorii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) au închis două supermarketuri din Cluj-Napoca după ce, în urma controalelor făcute, au găsit o serie de nereguli.
Ca urmare a unor reclamații, inspectorii CJPC au efectuat marți controale în două magazine din Cluj-Napoca. În urma verificărilor, cele două magazine au fost amendate și închise.
Decizia inspectorilor a venit ca urmare a depistării a 45 kg de produse cu data durabilității minimale depășite cu până la 45 de zile (cremwurști, salam, conserve), a unor produse cu modificarea stării termice, care nu aveau nici un element de indentificare caracterizare (pulpe pui inferioare).
De asemenea, a fost constatată prezența unor legume și fructe care prezentau pete de mucegai, depreciate, improprii consumului uman, a unor produse care se aflau în promoție, dar depreciate prin faptul că pe suprafața lor era scurs lapte de consum, a unor ouă cu excremente de pasăre, penaj și sparte și a unor frigidere cu pete de rugină în care erau depozitate produse.
De asemenea, în magazinele controlate nu era respectată măsura de distanțare socială. La supermarketul Lidl din Bună Ziua au fost găsite neregulile privind fructele mucegăite și ouăle cu excremente. Produsele din carne expirate au fost găsite la un magazin de lângă autogară.
"Operatorii economici au fost sancționați contravențional cu amendă în cuantum de 60.000 de lei, iar 128,8 kg de produse au fost oprite definitiv de la comercializare. Totodată, s-a dispus măsura opririi temporare a activității, până la remedierea deficiențelor", au precizat reprezentanţii CJPC Cluj.
UPDATE
Conducerea Lidl România a transmis ulterior următoarele precizări:
"Sănătatea și siguranța clienților noștri sunt prioritare pentru noi, de aceea luăm în permanență măsuri pentru a ne asigura că produsele noastre corespund celor mai înalte standarde de siguranță alimentară și avem grijă ca magazinele noastre să respecte toate normele de igienă în vigoare. Acest lucru este valabil și pentru magazinul nostru de pe strada Bună Ziua.
Prospețime zilnic este promisiunea pe care le-o facem de mai bine de opt ani românilor care aleg produsele din Piața Lidl. Avem principii clare cu privire la asigurarea prospețimii la raionul de legume și fructe, unul dintre acestea fiind verificarea, în fiecare oră, de către unul dintre colegii noștri, special instruit. De aceea, au fost imediat retrase de la vânzare fructele și legumele care prezentau deficiențe.
În ceea ce privește informația referitoare la ouăle proaspete, atragem atenția că acestea respectă cerințele prevăzute de lege pentru a fi comercializate. Ouăle în discuție provin de la găini crescute la sol. Aceste ouă, raportat la modalitatea specifică de creștere a găinilor, sunt net superioare celor provenite de la găini crescute în sistem intensiv (în baterii).
Având în vedere această particularitate, este firesc ca un mic procent din ouăle produse să prezinte pe coajă anumite impurități - având în vedere mediul de creștere a găinilor (la sol, într-un mod cât mai apropiat de mediul natural).
Acest aspect nu constituie însă o problemă din punctul de vedere al siguranței alimentului, nu pune în pericol sănătatea consumatorului și nici nu reprezintă o abatere de la normele legale în vigoare aplicabile. Oul, în starea lui naturală, poate conține pe suprafața lui microorganisme și alte materii. Cu toate acestea, interiorul oului este steril. Coaja din calciu și membranele cu care este învelit la exterior și interior asigură că acesta este și rămâne steril.
Ouăle nu se spală dacă sunt depozitate tocmai pentru a nu se distruge acea membrană externă de protecție. Altfel, coaja, care este în mare parte din calciu, devine permeabilă și există pericolul contaminării interiorului. În plus, există un proces de selecție a ouălor la nivel de producător, astfel încât cele care prezintă murdărie în afara standardelor de calitate să fie îndepărtate. Ouăle care sunt sparte în cofraj sunt îndepărtate imediat cum au fost identificate.
În ceea ce privește distanțarea socială impusă de contextul actual, subliniem faptul că încă de la apariția primelor cazuri în România, am implementat în magazinele noastre o serie de măsuri care să prevină răspândirea virusului SARS-COV2 în rândul populației, precum indicatoare pe podea pentru a păstra distanța la casa de marcat, mesaje audio în magazin, montarea unor afișe și a panourilor prin care li se aduc la cunostință clienților normele de distanțare socială impuse prin ordonanțele militare.
În încheiere, accentuăm faptul că siguranța și sănătatea clienților noștri sunt deosebit de importante, dar și că acordăm o atenție sporită atât calității produselor noastre, cât și curățeniei din magazinele noastre".