Video Foto Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord

Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Bariera de la Apahida a mărit durata traseului dintre Mureș și Cluj | Foto: Automarket
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord
Cum se comportă mașinile electrice pe drumurile Clujului. Jurnal de bord

Turul României cu mașini electrice a cuprins o zi pe traseul Mureș - Cluj - Bihor. Cei cinci piloți au povestit cum s-au descurcat aceste autovehicule pe drumurile din județ și în ce condiții pot fi ele încărcate la Cluj-Napoca.

Ziua a patra a turului Electric România, organizat de Automarket și de Kaufland, a debutat cu o ședință foto a piloților în Târgu-Mureș, în spatele zidurilor cetății medievale. Caravana și-a continuat drumul către Oradea, poposind mai întâi în Cluj-Napoca. Toate cele cinci mașini s-au oprit să încarce pe traseu.

“În ziua a patra, una destul de lungă, aveam de parcurs aproape 270 km. Deși am fost tentați să pornim către Turda, ne-am dat seama rapid că lucrările din zona autostrăzii vor da traficul peste cap și cu siguranță puteau determina o serie de întârzieri.

Astfel, am ales un traseu cu peisaje plăcute din satele străbătute de Drumurile Naționale nr. 15E și 16. S-a dovedit că am făcut alegerea potrivită, iar pe parcursul acestei porțiuni ne-am bucurat de câteva serpentine. Păcat de calitatea asfaltului.

Orașul Cluj-Napoca s-a transformat masiv în ultimii ani, iar modelele Europei de Vest au fost puse în practică într-un mod bun în această zonă a țării. Din noul peisaj care îmbracă acum orașul din Transilvania nu puteau lipsi mașinile electrice.

Pentru început, vei putea încărca în Cluj la trei prize de mare putere, iar două dintre acestea au fost vizitate și de caravana Electric România. Renault Zoe și Audi e-tron au mers la priza situată în incinta magazinului Kaufland din str. Fabricii, Nissan Leaf, BMW i3 și Volkswagen e-Golf au încărcat la priza amplasată în Piața Unirii.

În timp ce SUV-ul german și "minionul" francez au cuplat cablurile de încărcare, un domn de 62 de ani și-a făcut apariția la volanul unui Volkswagen e-Up. Constantin Mureșan spune că a ales modelul german pentru că, în principiu, are treburi doar prin oraș.

Clujeanul este mulțumit de serviciile oferite de e-Up, mai ales că în acest moment energia electrică pe care o înmagazinează bateriile modelului german este oferită în mod gratuit. Mai mult, spune el, întreținerea acestui tip de mașină e infimă, un alt argument în favoarea acestui tip de model.

Priza din parcarea situată în Piața Unirii poate fi utilizată fără costuri dacă plătești tariful de parcare din centrul Clujului. Aceasta poartă sigla Polyfazer, iar pentru a avea acces la energia electrică utilizatorii au nevoie de o aplicație pe telefon.

La stația din Piața Unirii s-a alăturat grupului nostru și un oaspete: un Nissan Leaf achiziționat în urmă cu aproape o lună de Adrian Zaharia. Primul contact cu o mașină electrică l-a avut în Londra, în compania primei generații Leaf. Are multe amintiri din acea perioadă, însă una dintre cele mai interesante a constat într-un drum de 1.300 km parcurs în doar două zile.

Tot Adrian ne-a povestit că în timpul săptămânii este destul de dificil să încarci în zonă. Nu pentru că locurile de parcare dedicate electricelor sunt ocupate de alte mașini, ci pentru că la bariera care străjuiește intrarea se formează cozi lungi unde poți aștepta și 30 de minute.

La fel ca în zilele trecute, oprirea pentru "alimentare" a coincis cu prânzul. În cele două ore petrecute la unul dintre restaurantele din centrul Clujului, toate cele cinci mașini au reușit să se încarce aproape complet”.

Bogdan Mirică, Renault Zoe
Start Târgu-Mureș: baterie 98% (40 kWh). Autonomie afișată: 278 km
Târgu-Mureș - Cluj-Napoca, 106 km: consum 32% din baterie
Sosire Cluj: baterie rămasă: 66% (27 kWh). Încărcare de 14 kWh, până la 100%
Cluj-Napoca - Oradea, 154 km: consum 43% din baterie
Sosire Oradea: Baterie rămasă: 57% (23 kWh). Încărcare de 17 kWh, până la 100%
Consum mediu final zi: 12,4 kWh/100 km
Viteză medie: 53 km/h
Mod rulare: fără Eco activat, ritm alert
Autonomie medie reală Târgu-Mureș - Oradea: 330 km

Radu Gurămultă, Nissan Leaf
Start Târgu-Mureș: baterie 95% (36 kWh). Autonomie afișată: 277 km
Târgu-Mureș - Cluj-Napoca, 110 km: consum 56% din baterie
Sosire Cluj: baterie rămasă: 39% (14 kWh). Încărcare de 22 kWh, până la 99%
Cluj-Napoca - Oradea, 152 km: consum 62% din baterie
Sosire Oradea: baterie rămasă: 37% (14 kWh). Încărcare de 24 kWh, până la 100%
Consum mediu final zi: 14 kWh/100 km
Viteză medie: 55 km/h
Mod rulare: cu funcția e-Pedal și climatizare pornită, ritm moderat
Autonomie medie reală Târgu-Mureș - Oradea: 258 km

Dragoș Băltățeanu, Audi e-tron
Start Târgu-Mureș: baterie 67% (56 kWh). Autonomie afișată: 279 km
Târgu-Mureș - Cluj-Napoca, 108 km: consum 31% din baterie
Sosire Cluj: baterie rămasă: 36% (30 kWh). Încărcare de 53 kWh, până la 100%
Cluj-Napoca - Oradea, 156 km: consum 40% din baterie
Sosire Oradea: baterie rămasă: 60% (50 kWh). Încărcare de 33 kWh, până la 100%
Consum mediu final zi: 22,5 kWh/100 km
Viteză medie: 52 km/h
Mod rulare: auto, climatizare oprită, ritm normal
Autonomie medie reală Târgu-Mureș - Oradea: 371 km

Adrian Mitrea, Volkswagen e-Golf
Start Târgu-Mureș: baterie 98% (31 kWh). Autonomie afișată: 262 km
Târgu-Mureș - Cluj-Napoca, 110 km: consum 45% din baterie
Sosire Cluj: baterie rămasă: 53% (17 kWh). Încărcare de 13 kWh, până la 96%
Cluj-Napoca - Oradea, 155 km: consum 67% din baterie
Sosire Oradea: Baterie rămasă: 29% (9 kWh). Încărcare de 22 kWh, până la 100%
Consum mediu final zi: 11,7 kWh/100 km
Viteză medie: 55 km/h
Mod rulare: cu climatizare pornită, normal în prima parte, ușor alert în a doua
Autonomie medie reală Târgu-Mureș - Oradea: 273 km

Cornel Șocariciu, BMW i3
Start Târgu-Mureș: baterie 99% (37 kWh). Autonomie afișată: 306 km
Târgu-Mureș - Cluj-Napoca, 111 km: consum 35% din baterie
Sosire Cluj: baterie rămasă: 64% (24 kWh). Încărcare de 12 kWh, până la 96%
Cluj-Napoca - Oradea, 156 km: consum 43% din baterie
Sosire Oradea: baterie rămasă: 53% (20 kWh). Încărcare de 16 kWh, până la 97%
Consum mediu final zi: 11,9 kWh/100 km
Viteză medie: 55 km/h
Mod de rulare: auto cu climatizare pornită, ritm ușor alert
Autonomie medie reală Târgu-Mureș - Oradea: 318 km

A apărut primul hub de încărcare rapidă

La finele anului trecut, Kaufland și Renovatio au inaugurat, la București, primul hub de încărcare rapidă pentru automobile electrice din Europa de Est. Acesta poate să încarce simultan șase vehicule, dintre care trei în regim rapid. Astfel, ele pot ajunge la 80% din capacitatea bateriei, în mai puțin de o oră. Costurile încărcărilor sunt suportate de Kaufland. “În 2018, am ajuns la peste 20 de locații în parcările noastre, oferind astfel o mai mare autonomie în deplasare. Prin toate aceste eforturi, vom inspira tot mai mulți oameni să fie eco”, spunea Valer Hancaș, director de comunicare la Kaufland România. Rețeaua Renovatio număra aproape 100 de puncte de încărcare din care 62 puncte de încărcare instalate în locații Kaufland.

Comenteaza