Economist clujean: „IMM-urile noastre au probleme de echipă, productivitate și marketing”

Economist clujean: „IMM-urile noastre au probleme de echipă, productivitate și marketing”
Cea mai mare provocare a afacerilor mici și mijlocii din România este echipa, iar locurile doi și trei sunt ocupate de productivitate și de marketing, relevă economistul clujean Lorand Soares Szasz.

Studiul s-a făcut pe un eșantion de 2.098 proprietari de IMM din România și a durat patru ani de zile. 58% au între 1 și 10 angajați, în timp ce 3% au între 101 și 500 de angajați. 47% din aceștia dețin sau conduc business-uri cu cifre de afaceri de până la un million de euro. Antreprenori testaţi sunt membri ai unei comunități online de educație antreprenorială ce durează șase luni.
 
"Pentru o companie mică orice salariu reprezintă o sumă importantă din totalul încasărilor, așa că antreprenorilor le e greu să găsească acei angajați care să fie profitabili. În cazul companiilor de peste 50 de angajați, provocarea este găsirea acelor metode de motivare și monitorizare a echipelor care să funcționeze. Sunt companii care au nevoie de sisteme care să servească acestui scop”, spune Szasz.
 
Din totalul acestor companii, cele mai numeroase activează în comerțul cu amănuntul și ridicata, în timp ce domeniile mai slab reprezentate sunt extracția mineralelor, exploatarea forestieră și producția vegetală. Identificarea provocărilor în afaceri presupune 100 de întrebări și pe baza unui algoritm rezultă domeniile forte, dar și cele problematice ale unei afaceri. 
 
Sistemul a fost adus din Portugalia, unde este folosit de consultații în afaceri. Lorand Soares Szasz este expert în creșterea accelerată a IMM-urilor, colaborează cu traineri internaționali și lucrează constant la educarea proprietarilor de afaceri mici și mijlocii din România.

Comenteaza