Eşec la privatizarea CFR Marfă. O firmă din Cluj, pe lista celor care vor compania

Eşec la privatizarea CFR Marfă. O firmă din Cluj, pe lista celor care vor compania
Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentaţia de participare nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, în urma verificării şi analizării documentelor. Între cei care vor CFR Marfă se numără şi compania clujeană Transferoviar Grup.

Documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, informează realitatea.net.

Ieri a fost termenul pentru finalizarea verificării şi analizării documentelor de participare, precum şi pentru întocmirii listei investitorilor precalificaţi să participe, în continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfă ("lista scurtă").Termenul final pentru desemnarea ofertantului câştigător era 20 iunie 2013, conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar Internaţional.

Premierul Victor Ponta a declarat, în urmă cu o săptămână, că a cerut date legate de companiile care au depus documentaţii la privatizarea CFR Marfă şi că investitorii în cauză sunt serioşi, astfel că are încredere că aceştia pot aplica o strategie eficientă, adăugând că societatea poate fi viabilă, dar "nu e aşa uşor cum pare".

"Mă aştept ca oricare dintre cei trei - pentru că am cerut date, este vorba de investitori serioşi - am încredere ca oricare dintre cei trei trei să aibă capacitatea de a implementa o strategie pe termen mediu şi lung de eficientizare a companiei, păstrare a locurilor de muncă şi creşterea competiţiei pe piaţa internă şi pe piaţa directă", a spus Ponta.

Compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă.

1. Călin Mitică - Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria

Călin Mitică controlează compania Transferoviar Grup, cu sediul în Cluj, care a depus o ofertă alături de Donau-Finanz Austria. Fondul austriac cu active de peste 2 miliarde de euro este implicata financiar la Rail CargoAustria compania de transport marfa austriaca, la Mav Ungaria, compania de transport marfa din Ungaria si este compania plasata pe primul loc la licitatia din Bulgaria pentru vanzarea companiei de transport marfa.


Partenerul ales de cei de la Donau, Transferoviar are sediul la Cluj, unde în 2003 a privatizat compania de reparaţii de material rulant Remarul "16 Februarie", cea mai veche fabrică încă funcţională în oraş.

2. Gruia Stoica - Rolling Stock Company

În mandatul lui Ludovic Orban a avut loc unul dintre cele mai controversate contracte facute vreodata de CFR Marfa: infiintarea Rolling Stock Company. CFR Marfa se asociaza cu principalul competitor de pe piata - GFR, Grup Feroviar Român, condus de Gruia Stoica, pentru a crea o noua companie. 6400 de vagoane si aproape 100 de locomotive, declarate in plus pentru CFR Marfa au fost puse la dispozitia Rolling Stock.


Fosti directori CFR dar şi alte persoane importante din cfr marfa au fost angajate la GFR. De exemplu, actualul director sorin chinde a fost director şi la cfr marfa. Sotia lui chinde e director comercial la cfr calatori. Gruia Stoica a fost in relaţii foarte bune şi cu fostul şef al ANAF, Sorin Blejnar.
Soţia acestuia, Andreea blejnar, a fost numita cenzor in Consiliul de administratie al GFR. GFR a fost acuzată ca a contribuit activ prin capusarea CFR Marfa la situatia actuala a acesteia.

3. Cristi Burci

În cursa pentru cumpărarea a 51% din acţiunile transportatorului feroviar s-a înscris şi o firmă din Statele Unite, reprezentată de Philip Bloom, care peste Ocean a făcut patru ani de puşcărie pentru fraudă şi spălare de bani. Nu este străin de această firmă Cristian Burci, controversat om de afaceri acuzat de procurorii anticorupţie că ar fi prejudiciat CFR cu 1.700 de miliarde de lei vechi.

 

Comenteaza