Expo Transilvania îşi schimbă faţa
- Scris de Kristina Restea
- 06 Iul 2011, 00:00
- Economie
- Ascultă știrea

Expo Transilvania face intervenţii de reparaţii şi lucrări de modernizare, în condiţiile în care planurile pentru un mare complex de târguri, conturate în diverse formule în ultimii ani, nu s-au mai concretizat.
Administratorii au demarat lucrările de renovare a pavilionului expoziţional, cu intervenţii de zugrăvire, reparaţii la hidroizolaţii la acoperiş şi lucrări de refaţadizare, după cum a explicat conducerea societăţii. "Spre strada Dâmboviţei am vrea să amenajăm spaţiul verde folosit acum clandestin ca parcare, să plantăm copăcei, tuia, să fie locuri de odihnă acolo. Cam două treimi din exterior e gata. Lucrăm la acoperiş, apoi trecem şi la interior. Vrem ca locul să arate mai aproape de ceea ce trebuie să fie un pavilion expoziţional", a spus directorul Expo Transilvania, Ioan Avram.
Lucrările ar trebui finalizate până la jumătatea lunii august, potrivit planurilor, dar responsabilii de la Expo nu au putut avansa o sumă privind costurile. "Facem totul în regie proprie. Lucrez cu oamenii mei, cu unele materiale de la expozanţii care nu au putut achita sume către noi, aşa că probabil vom ieşi la nişte costuri foarte bune", susţine Avram. "Facem refaţadizarea, schimbăm şi culorile, facem clădirea mai sobră, în nuanţe de gri, mai adecvată unei instituţii care oferă servicii pentru mediul de afaceri", a subliniat Avram. Societatea are la dispoziţie un pavilion de 4.200 mp pe un teren de 10.000 mp, iar parcările sunt cele amenajate pe 9.000 mp ai companiei Nervia.
Pe de altă parte, Nervia, societate care a concesionat de la administraţia locală un teren de 5 ha în vecinătatea Expo Transilvania, are în pregătire un complex cu funcţiuni mixte care va ajunge la o suprafaţă totală de 300.000 mp (locuinţe, birouri, hotel, comerţ), potrivit propunerilor din proiect. Compania are la dispoziţie şi un teren propriu de 1,5 ha în aceeaşi zonă, folosit ca parcare de către Expo Transilvania. În primă fază însă, proprietarii Nervia încearcă să-i aducă pe o parte a terenului pe retailerii de la Lidl, cu o unitate comercială tip discount, pentru care nu au obţinut încă acordul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism. Pentru funcţiunile complexului mixt nu au fost avansate termene precise. În ultimii ani, atât reprezentanţii Expo Transilvania, cât şi unii organizatori de evenimente au subliniat necesitatea realizării unui centru expoziţional la standarde actuale într-un oraş cu potenţial pentru găzduirea de mari târguri.
Pentru un centru de expoziţii şi congrese ar fi necesar un teren de 4-5 ha, un pavilion de 10.000 mp, plus spaţii exterioare cu posibilitatea de amplasare a unor pavilioane mobile, a estimat chiar directorul Expo Transilvania. La acestea se adaugă spaţii de parcare, o sală de conferinţe modulară şi zonele de servicii. Bugetul minim pentru un astfel de complex este de 6-8 milioane de euro.
Certificat de urbanism informativ
Primăria Cluj-Napoca nu a eliberat în acest an nici o autorizaţie de construire având ca beneficiar societatea Expo Transilvania, pentru lucrări de refaţadizare sau modernizare, potrivit biroului de presă al instituţiei. La finalul lunii iunie s-a emis un certificat de urbanism informativ. Acesta a fost solicitat pentru o construcţie temporară pe care societatea ar dori să o instaleze pentru un târg cu produse tradiţionale, după cum au explicat reprezentanţii Expo.