Fast food-urile invadează centrul Clujului
- Scris de Kristina Restea
- 30 Iul 2012, 08:22
- Economie
- Ascultă știrea

După KFC şi Pizza Hut, recent inaugurate, urmează alte apariţii de vară în centrul oraşului, de unde comercianţii au migrat în ultimii ani. Magazinele cu produse chinezeşti, cele de tip outlet, băncile şi restaurantele dau profilul centrului comercial.
"Sunt câteva spaţii centrale recent închiriate. Pe Bd. Regele Ferdinand se va deschide în curând un bistro, pe 300 mp, un magazin de haine al unui brand internaţional, pe o suprafaţă de aproape 500 mp, şi un magazin chinezesc pe o suprafaţă de 250 mp", a menţionat Răzvan Teodorescu, de la Pitas Imobiliare, agenţie care a intermediat închirerea de spaţii în zona centrală a oraşului. Un magazin outlet se deschide în locul fostului restaurant Lunch Break. Unitatea cu linie de autoservire s-a deschis în mai 2010, fiind reamenajată cu 90.000 de euro, după ce înainte aici a funcţionat un alt restaurant, dar în altă formulă: Şepcile Roşii.
Nici această afacere nu a avut succes, aşa că proprietarul a renunţat la ideea de restaurant, iar spaţiul devine acum unitate de retail de haine. Recent, de pe aceeaşi stradă s-a retras şi Leonardo, care ocupa spaţiul de la parterul Galeriei Ferdinand. Pe Emile Zola nr. 2 (fostul Şepcile Roşii) noul chiriaş este Outlet Store, iar pe Regele Ferdinad nr. 17 (în locul vechiului Leonardo) pe 250 mp se instalează un magazin chinezesc. "În scurt timp, tot în zona centrală îşi vor face loc atât un sediu de bancă - e vorba de o relocare, cât şi un restaurant thailandez de renume, dar în acest caz încă nu se ştie locaţia", a completat Teodorescu.
În această săptămână, KFC a deschis un nou restaurant în Cluj: după cele două unităţi din malluri, lanţul a ajuns şi în zona centrală şi s-a instalat la parterul uneia dintre clădirile de pe "strada în oglindă". "Pentru a fi mai aproape de clienţi, cel de-al treilea restaurant din Cluj este situat chiar în centrul oraşului, pe strada Iuliu Maniu", au transmis reprezentanţii KFC. Noul restaurant a fost realizat cu o investiţie de 680.000 de euro şi se preconizează că va avea în primul an de funcţionare o cifră de afaceri de 900.000 de euro. Suprafaţa unităţii este de 400 mp, cuprinde 96 de locuri în sală şi are 30 de angajaţi. Lanţul de restaurante este operat în sistem de franciză, licenţa pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network. În ţară sunt deschise peste 40 de restaurante KFC în Bucureşti şi în oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara, Suceava, Oradea, Piteşti, Braşov.
Pizza Hut Delivery (PHD) a deschis luni o nouă unitate în Cluj-Napoca, tot pe str. I. Maniu nr. 1, aceasta fiind cea de-a doua de acest gen în afara Bucureştiului. Unitatea PHD din centru a fost realizată cu o investiţie de 170.000 de euro şi se preconizează că va avea până la sfârşitul anului o cifră de afaceri de 140.000 de euro. Suprafaţa locaţiei este de 85 mp, spaţiu în care 20 de angajaţi vor preparara şi livra zilnic sortimente de antreuri, pizza, paste, salate şi deserturi. PHD are nouă locaţii deschise în România, dintre care opt în Bucureşti, câte una în complexul Palas Iaşi şi în Cluj-Napoca.
Marile branduri de retail au preferat să se instaleze în cele două malluri, cele de lux încă nu au considerat piaţa clujeană drept una ţintă, în vreme ce o librărie Cărtureşti de zonă centrală este încă aşteptată, cu toate că reprezentanţii lanţului de "carte, ceai, muzică, dichis" au anunţat că sunt interesaţi de un astel de spaţiu. Proiectanţii care lucrează la noul Plan Urbanistic General au recomandat ca municipalitatea să gândească un set de politici pentru a creşte atractivitatea zonei centrale, măsuri care să includă îmbunătăţirea accesibilităţii, o nouă strategie de parcări şi chiar avantaje de tip fiscal pentru comercianţii din centru.