Firmă din Cluj, amendată de ANCOM pentru că are tarife prea mici

Firmă din Cluj, amendată de ANCOM pentru că are tarife prea mici
O firmă din Cluj-Napoca a fost amendată de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii, pentru că ar fi cerut prea puţini bani pentru colete.

Este vorba de Direct Post Services din Cluj-Napoca, amendată cu 30.000 de lei de către ANCOM, pentru că ar fi trimis corespondenţă cu greutatea de până la 50 de grame şi a perceput pentru acestea un tarif mai mic de doi lei pe trimitere. "Firma a încălcat astfel dreptul rezervat Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pe teritoriul României", susţine ANCOM. Aceasta este cea de-a doua amendă aplicată firmei Direct Post Services, dupa ce înluna ianuarie a acestui an aceasta a fost sancţionată cu 5.000 de lei pentru aceeaşi faptă.

ANCOM mai cere, totodată, modificarea în 30 de zile a contractului, "care nu respectă prevederile legale în vigoare".


ANCOM a aplicat în această lună patr amenzi pentru încălcarea dreptului rezervat furnizorului de serviciu universal, în cuantum total de 110.000 de lei.

Orice furnizor de servicii poștale autorizat poate furniza și servicii din sfera serviciului universal, cu condiția să respecte drepturile rezervate CNPR în ceea ce privește limitele de greutate și de tarif, chiar și în condițiile în care acordă expeditorului reduceri pe considerente de volum. Constituie contravenție încheierea și derularea unui contract în cadrul căruia prețul pe trimitere este mai mic de 2 lei pentru trimiterile de corespondența cu greutatea cuprinsă între 0 și 50 de grame, livrate la cutiile poștale ale destinatarilor, arată ANCOM.

CNPR beneficiază de drepturi rezervate pentru că, în calitate de furnizor de serviciu universal are, printre altele, și obligația de a asigura acoperirea cu servicii poștale a întreg teritoriului național, astfel încât fiecare locuitor al țării să aibă acces la servicii poștale, indiferent de localitatea în care trăiește, susţine autoritatea de reglementare în comunicaţii. Astfel, furnizorul de serviciu universal are obligația de a furniza servicii pe întreg teritoriul României, la aceleași tarife, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populației, acolo unde cantitatea de corespondența este mică și din acest motiv activitatea nu este profitabilă. De asemenea, CNPR are și obligația de a pune la dispoziția utilizatorilor cel puțin o cutie poștală și cel puțin un punct de contact propriu în fiecare localitate de pe teritoriul României.

Reprezentanţii Direct Post Services nu au putut fi contactaţi pentru declaraţii.

Comenteaza