Firmele mici tind să îşi externalizeze complet serviciile informatice

Firmele mici tind să îşi externalizeze complet serviciile informatice
Companiile de talie mai mică vor să externalizeze complet serviciile de tehnologia informaţiei, soluţie susţinută de 37% dintre managerii lor, potrivit unui studiu efectuat în rândul acestora.

Gradul de satisfacție privind sistemele informatice integrate (ERP) utilizate este mai ridicat în industrii precum confecții metalice, prelucrarea lemnului şi mai scăzut în cele ale produselor alimentare și băuturilor, în comerțul cu amănuntul, relevă studiul derulat de compania informatică EBS. Zonele București-Ilfov și Transilvania au cea mai mare variație de ERP implementate, înregistrând și cel mai ridicat grad de satisfacție asociat utilizării acestor sisteme.
 
Piața românească este caracterizată printr-un număr mare de utilizatori ai unor sisteme învechite. O rată mare de adopție privind soluțiile ERP de masă și cele premium se înregistrează în industriile de prelucrare a metalelor, energiei electrice și utilități, comerțului cu amănuntul, produselor alimentare și băuturilor, auto, de prelucrare a lemnului și fabricare a mobilei.
 
Serviciile de consultanță au intrat recent pe piața din România, întrucât mare parte din serviciile de dezvoltare software sunt externalizate. Doar 13% din companiile care au răspuns la chestionar au luat în calcul serviciile IT în planificarea pe următorul an.

Pentru beneficiari, unul din factorii cheie este siguranța privind planificarea. Companiile caută un partener care să le poată pune la dispoziție resursele potrivite, la timpul potrivit, în bugetul planificat și la nivelul așteptărilor privind abilitățile tehnice și expertiza în domeniu. 
 
Are loc o reducere a costurilor și eforturilor privind recrutarea și selecția de personal, asigurând în același timp retenția angajaților. Companiile încep cu un proiect specific, într-o anumită arie de interes, precum ERP și, datorită experienței pozitive, solicită alte servicii și soluții IT. Cererile cuprind un spectru larg de tehnologii, incluzând și o varietate largă de metodologii de lucru.
 
Conform studiului, nivelul de nemulțumire este puternic influențat de criterii precum dificultatea de utilizare și de implementare a sistemului, eventuale deficiențe sau limitări de sistem, lipsa posibilității de realizare a unor actualizări, performanță deficitară, costuri ridicate, rapoarte ineficiente, lipsa serviciilor de asistență tehnică.
 
Studiul cu privire la gradul de satisfacție asociat produselor IT utilizate în cadrul companiilor din România are ca scop de a oferi companiilor respondente informații relevante privind tendințele pieței IT din ţara noastră în 2016-2017, în vederea luării unor decizii de business informate. Studiul s-a desfășurat în perioada noiembrie-decembrie 2015, respondenții fiind manageri IT și persoane cu putere decizională din cadrul companiilor, 800 la nivel național. 
 
În cadrul studiului a fost consultată o bază de date constând în 3.000 de companii, preponderent întreprinderi mici şi mijlociii, din 20 de ramuri industriale. Soluțiile analizate sunt din categoriile ERP, resurse umane, gestiunea relațiilor cu clienții, managementul stocurilor şi al proiectelor, consultanță IT. Din acest an EBS va prelua denumirea de NTT DATA Romania, după integrarea în grupul japonez. Din 2013, EBS este parte a Nippon Telegraph and Telephone Corporation. Înfiinţată în 1988, NTT DATA are sediul la Tokyo şi îşi desfăşoară activitatea în 35 de țări.  

Comenteaza