Fiscul introduce programarea online și plata pentru altă persoană

Fiscul introduce programarea online și plata pentru altă persoană

Informaticienii Ministerului Finanțelor Publice (MFP) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au introdus un serviciu electronic prin care contribuabilii se pot programa pentru întâlnirea cu un inspector fiscal.

Serviciul de programări online este disponibil pe site-ul ANAF, unde contribuabilii se pot programa pentru întâlnirea cu inspectorul sau pentru identificarea vizuală pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual (SPV). 

Pentru o scurtă perioadă de timp serviciul a fost în faza de testare, la Galați, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunității extinderii acestuia. Contribuabilii persoane fizice și persoane juridice se pot acum programa on-line la sediile finanțelor din Cluj.

Consultanța este acordată pentru declaraţii fiscale persoane fizice și juridice; evidenţă pe plătitor persoane fizice juridice; avize şi autorizaţii (case de marcat); executare silită persoane fizice și juridice; cazier fiscal; asistenţă contribuabili; evitarea dublei impuneri.

Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute. În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, vor fi preluaţi în limita timpului ce le-a fost alocat (în intervalul celor 30 de minute, conform programării).

Având în vedere contextul pandemic, accesul contribuabililor va fi permis numai după ce s-a efectuat operaţiunea de termometrizare şi doar dacă poartă mască de protecţie care să acopere gura şi nasul. În situația în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiţii vor fi informaţi că întâlnirea se anulează şi că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condiţiilor respective.

Pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităților fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori și personalul ANAF. La nivelul fiecarui sediu au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate, cu indicatoare privind păstrarea distanţei de 2 m.

De asemenea, MFP și ANAF dezvoltat și implementat noi facilități ale serviciului SPV: se acordă titularului contului posibilitatea de a plăti, în numele oricărei alte persoane fizice, impozite sau contribuții evidențiate în declarația unică.

Această facilitate este disponibilă numai în serviciul SPV, momentan nefiind posibilă o astfel de plată prin intermediul site-ului ghiseul.ro. Tot prin contul SPV, contribuabilii persoane fizice pot genera două noi rapoarte: istoric declarații și duplicat cerere de înregistrare a contractelor de locațiune.

În perioada următoare, MFP și ANAF au în vedere implementarea plății prin SPV și interconectarea cu ghiseul.ro a unor categorii de obligații fiscale pentru persoanele juridice. Cele mai frecvente plăți au vizat impozitul pe venit, contribuții, accize colectate și plata unor penalități.

loading...
Comenteaza