Toate ghişeele Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Cluj se vor închide în perioada 30 iunie - 5 iunie, iar trezoreriile eliminate de reorganizare nu vor mai fi deschise deloc. În această perioadă, epurările de la Fisc vor face victime: până la 25 de angajaţi de la Cluj vor fi concediaţi.
"Activitatea la ghişeele tuturor administraţiilor financiare şi direcţiilor generale ale finanţelor publice care lucrează cu publicul va fi oprită între 30 iunie şi 5 iulie. Activitatea la ghişeele tuturor administraţiilor financiare şi direcţiilor generale ale finanţelor publice care lucrează cu publicul va fi oprită în perioada 30 iunie, ora 12:00 - 5 iulie, ora 08:30", a transmis Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). În perioada respectivă la administraţiile financiare din ţară vor funcţiona doar centrele de asistenţă telefonică a contribuabilului, iar pe portalul ANAF rămân active doar paginile de informare. Trezoreriile din toate administraţiile financiare vor lucra normal în 30 iunie, urmând ca în 4 iulie să se deschidă numai trezoreriile rămase după reorganizare.
Procesul de reorganizare presupune şi rearondarea contribuabililor, începând cu 1 iulie, la noile administraţii fiscale. Noua organigramă a DGFP Cluj a fost elaborată ieri şi urmează să fie aprobată în trei zile. Până la 25 de angajaţi ar urma să-şi piardă slujbele. "Încercăm să găsim soluţii ca să reducem numărul dispo-nibilizaţilor", a declarat liderul sindical Ioan Rostogol. Noua organigramă, elaborată de serviciul de resurse umane, prevede doar 725 de posturi faţă de 808 în cea veche, care cuprinde şi posturi vacante. "Sunt unii colegi care sunt pensionabili. Încercăm să-i pensionăm fără să fie penalizaţi. Dacă s-ar putea să reducem numărul celor care pleacă la zero, ar fi tare bine", a explicat Rostogol. "Încă nu avem cifre certe despre disponibilizări. Le vom avea peste câteva zile", a menţionat Emil Ilea, şeful Gărzii Financiare (GF) Cluj.
Conducerea DGFP a anunţat, pe portalul său de internet, unităţile care vor fi desfiinţate în judeţ. După reorganizare, vor rămâne cinci administraţii financiare, la Cluj-Napoca, Turda, Dej, Gherla, Huedin, iar patru vor fi închise: Câmpia Turzii, Apahida, Gilău, Baciu. Administraţia Financiară Cluj-Napoca va prelua activitatea din Apahida (inclusiv Cojocna, Căianu, Cămăraşu, Jucu, Mociu, Pălatca şi Suatu), din Baciu (inclusiv Aghireşu, Aşchileu, Chinteni, Ciurila, Feleacu, Gârbău, Panticeu, Sânpaul, Vultureni) şi din Gilău (inclusiv Floreşti, Măguri-Răcătău, Săvădisla), Administraţia Turda înghite unităţile de la Câmpia Turzii (inclusiv Ceanu Mare, Frata, Luna, Ploscoş, Triteni de Jos), Administraţia Gherla preia de la Apahida unităţile din Bonţida, Borşa, Cătina, Geaca, iar Administraţia Huedin ia în subordine de la Gilău unitatea închisă din Mărişel.
5.000 de posturi desfiinţate
"Cele 150 de administraţii financiare desfiinţate aduc la stat 2,5% din încasările ANAF. La 10.000 de lei cheltuiţi aduceau la stat 1.000 de lei", a motivat preşedintele ANAF, Sorin Blejnar. 4.927 de posturi şi 550 de funcţii de conducere vor fi eliminate prin reorganizarea ANAF, GF şi Autorităţii Naţionale a Vămilor. Ultima îşi va diminua personalul de la 4.586 la 3.159 de posturi, GF, de la 1.805 la 1.092, ANAF, de la 27.636 posturi la 24.849, conform Guvernului României. În total, dintre cele 34.027 de posturi vor rămâne 29.100.