Francezii schimbă magazinele în zona industrială

Francezii schimbă magazinele în zona industrială
Retailerul francez Auchan îşi inaugurează în această săptămână a doua sa unitate din Cluj-Napoca, după transformarea fostului hipermarket Real din cartierul Iris.

Deschiderea celei de-a doua unităţi Auchan din Cluj, prin înlocuirea fostului Real, este una dintre puţinele mişcări de pe piaţa locală de retail, dominată în ultimii ani de inaugurări de magazine de mai mici dimensiuni.

Lanţul francez Auchan, care deţine în Cluj o unitate în cadrul complexului Iulius Mall, îşi deschide oficial miercuri al doilea hipermarket, în cadrul centrului comercial Arcade Cluj din Bd. Muncii. Unitatea are o suprafaţă netă de vânzare de 7.000 de mp şi o gamă de 53.000 produse. „Auchan Iris a dezvoltat în mod special partea de produse proaspete fabricaţie proprie: brutărie, patiserie, carmangerie şi a acordat o atenţie deosebită raioanelor de legume şi fructe, dar şi pescăriei, graţie filierelor de aprovizionare româneşti şi internaţionale, integrând şi punctele forte recunoscute ale Real în aceste domenii", au precizat reprezentanţii Auchan. În domeniul nealimentar, Auchan Iris a extins raioanele destinate copiilor şi bebeluşilor (jucării, educaţie, îmbrăcăminte), parfumeria şi îngrijirea personală şi pe cele destinate întreţinerii casei, cu un concept lansat de retailer, cu electrocasnice.

Transformarea Real-Auchan de la Cluj vine ca urmare a preluării unei reţele care a inclus unităţi din patru ţări, inclusiv România. Tranzacţia a fost finalizată în septembrie anul trecut, ca urmare a unui acord din 2012 între grupul Auchan şi Metro Group. În 30 noiembrie 2012, grupul Auchan a semnat un acord cu distribuitorul german Metro Group privind achiziţia activităţilor Real în Europa Centrală şi de Est, mai precis 95 de hipermarketuri şi 13 galerii comerciale în Polonia, România, Ucraina şi Rusia. După obţinerea validării, cu anumite condiţii, din partea autorităţilor de concurenţă din Polonia, grupul Auchan a finalizat în 6 februarie 2014 ultima parte a acestei operaţiuni. Cu cele 57 hipermarketuri poloneze suplimentare, Auchan ajunge la 85 de hipermarketuri în această ţară şi la 22.000 de angajaţi, după primirea celor 11.000 de noi salariaţi de la Real.
În 2013, Auchan începuse deja procesul de integrare a celor două hipermarketuri din Ucraina (în martie), a celor 16 din Rusia (în aprilie) şi a celor 20 din România (în septembrie), potrivit datelor făcute publice de reprezentanţii Auchan. Transformarea a fost deja finalizată în Rusia şi în Ucraina şi va fi gata până în aprilie şi în România, conform planurilor anunţate de grupul francez. Retailerul a anunţat că va realiza procesul de rebranding din cele 20 de hipermarketuri Real preluate cu o investiţie de 40 de milioane de euro. Auchan România, în noua sa dimensiune, are 31 de magazine deschise şi alte două în construcţie, trei platforme logistice, 70 milioane de clienţi anual şi o cifră de afaceri comună de 4,5 miliarde de lei, fără taxe. Auchan gestionează la nivel mondial 834 hipermarketuri integrate şi 362 de centre comerciale.

În Cluj au intrat mare parte dintre cele mai importante lanţuri de retail cu hypermarketuri (Carrefour, Cora, Kaufland), unităţi cash& carry (Selgros, Metro), supermarketuri şi magazine de discount, dar şi unităţi de bricolaj. În anii recenţi, cele mai multe deschideri au venit din zona lanţurilor cu unităţi de mici dimensiuni, una dintre cele mai vizibile expansiuni fiind marcată de germanii de la Lidl, care, potrivit informaţiilor din piaţă, au în continuare planuri de extindere în Cluj. Domeniul retail este unul cu puţine proiecte noi, potrivit companiei de consultanţă IBC Focus, care monitorizează şantierele şi investiţiile din construcţii. Astfel, peste o treime din investiţiile derulate în judeţul Cluj (36%) în ultimele şapte luni vin din sectorul rezidenţial privat. În proporţii apropiate au fost identificate obiective din domeniile hoteluri şi relaxare (11%), industrial (13%), construcţii sociale şi de comunitate (14%). Tipurile de clădiri cu cea mai restrânsă răspândire sunt din domeniile birouri şi cmercial (6%), medical & ştiinţific (5%), retail (2%).

 

 

Comenteaza