SURPRIZĂ: Frații Pavăl, cu afaceri și la Cluj, interesați de preluarea magazinelor Carrefour din România
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 14:51
- Economie
- Ascultă știrea
Frații Pavăl, printre investitorii interesați de magazinele Carrefour din România.
Antreprenorii Dragoș și Adrian Pavăl, proprietarii rețelei Dedeman, se numără printre investitorii care au depus oferte pentru achiziția operațiunilor Carrefour din România, potrivit surselor Profit.ro. Pe lista ofertanților se află și retailerul polonez Żabka, deținătorul brandului Froo în România, precum și grupul francez Auchan.
Informațiile apar în contextul în care Carrefour a mandatat banca BNP Paribas pentru a evalua interesul investitorilor în preluarea afacerilor sale din România, după ce în vara acestui an retailerul francez și-a anunțat retragerea completă de pe piața italiană. Totodată, se discută despre posibile ieșiri și din Polonia și Argentina.
Rețeaua Carrefour din România cuprinde 458 de magazine, care au generat venituri de aproape 2,3 miliarde de euro în primele nouă luni din 2025.
Cea mai mare surpriză de pe lista potențialilor cumpărători o reprezintă frații Pavăl, care nu sunt încă prezenți pe piața de retail alimentar. Totuși, aceștia și-au manifestat deja intenția de extindere internațională, după ce vara trecută au achiziționat cel mai mare lanț de magazine de bricolaj din Grecia. Vehiculul lor de investiții, Pavăl Holding, a raportat anul trecut un profit de circa 320 de milioane de euro. Contactați de sursa citată, reprezentanții Dedeman nu au răspuns.
La rândul său, Żabka, cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Polonia, și-a făcut intrarea pe piața românească în urmă cu un an și jumătate, sub brandul Froo, și deține deja 122 de magazine. Retailerul are planuri ambițioase de expansiune, iar rețeaua Carrefour include 187 de magazine de proximitate, un segment-cheie pentru modelul de afaceri al polonezilor.
Auchan, cel de-al treilea ofertant, este deja unul dintre cei mai mari jucători de pe piața locală, cu 26 de hipermarketuri, șapte unități ATAC, opt supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan (majoritatea în stațiile Petrom) și patru magazine Simply by Auchan.
Totuși, o eventuală achiziție a rețelei Carrefour de către Auchan ar putea ridica probleme de concurență, întrucât retailerul francez și-ar dubla prezența pe piața românească.











